Daar waar de meeste mensen in grote steden al gezien hebben dat er op trams en op openbare plaatsen soms zogenaamd gratis Wifi aangeboden word, en op de zijkanten van trams zelfs publiciteit te zien is van banken en De Lijn over het zogenaamde gratis Wifi gevoel, is dat een groot bedrog.
Het is in feite een en al grote ergernis. Enkele dagen geleden stonds het nog in grote vette letters te lezen op de frontpagina van GVA. Gratis Wifi op vele openbare plaatsen en voetgangerszones in Antwerpen, naast de reeds gratis Wifi aanbieding op trams.
Echter niemand in eender welke gemeentedienst in Antwerpen kent of weet er iets over, niettegenstaande dit al maanden aangekondigd werd en naar het schijnt zelfs gedeeltelijk al een tijdje operationeel.
Hoe kan daar een klacht voor ingediend worden ? Tegen De Lijn en de stad Antwerpen ? Ik wens hier in elk geval meer ruchtbaarheid aan te geven.
Maar waarover gaat het zult U zich afvragen ? Heel simpel: een smartphone gebruikt app's en misschien 70 tot 80% van die app's hebben een internetverbinding nodig. En dat gaat dus niet met die zgn. gratis Wifi verbindingen. U kan enkel uw smartphone browser gebruiken met dat gratis Wifi dat aangeboden word.
Het resultaat is dat uw internet gebruik via uw provider toch gaat stijgen niettegenstaande u zgn. gratis Wifi zou hebben, U geeft uw poging op om internet via wifi met een app. te krijgen (bvb. weerberichten in combinatie een app) en u logt daarom teneinde raad maar in op uw provider (manueel of automatisch - dat laatste is nog het ergste voor mensen die dat zo ingesteld hebben). Mijn internet verbruik van 1 GB was binnen de kortste keren op. En ik had het zelfs zo ingesteld om tussen provider en Wifi enkel manueel om te schakelen. .
Wat kan hieraan gedaan worden om dat boerenbedrog te doen ophouden ? Een smartphone zonder internetmogelijkheid via zijn app's is zo goed als waardeloos in het gebruik.