Oude dame van 85 jaar wordt met de ambulance naar het ziekenhuis gebracht op 25/04/2015. Ze wordt ontslagen uit het ziekenhuis op 05/07/2015.
Na aankomst thuis vindt ze een factuur terug van de ambulance met factuurdatum 30/04/2015. Met een herinnering einde mei en nog een herinnering einde juni. Telkens met herinneringskosten.
Op 7/7/2015 betaalt ze de factuur (maar zonder de kosten). Na contactname met de ambulancedienst blijkt het dossier in handen van een deurwaarder. Conclusie: een factuur van 30 euro is nu meer dan 100 euro geworden.
De deurwaarder stelt nu dat de factuur incl kosten moeten betaald worden omdat alles correct werd verstuurd (officieel adres).
Ondanks het feit dat er een doktersattest werd bezorgd aan de deurwaarder en dit uitvoerig werd uitgelegd blijft hij voet bij stuk houden.
Vraag: zullen deze kosten sowieso moeten betaald worden? Zij heeft de betaling onmiddellijk uitgevoerd van zodra ze thuis was. Gezien zij alleenstaande is en de opname niet gepland was (spoed/intensieve) en er niemand toegang heeft tot het appartement waar ze woont, lijkt me dit sterk.
Ik vind het een triestig verhaal en voor mij gaat het vooral om het principe.