#1 , 14 jul 2015 19:46
Hallo
Nu het zit zo, mijn vader is begin dit jaar in februari overleden.
In 2012 hadden mijn ouders een huis gekocht met een lening bij de bank.
Met uiteraard een schuldsaldoverzekering, 100% bij vader, 50% bij de moeder.
Dus maw als 1 van beiden zou overlijden, zou het volledige bedrag betaald worden door de verzekering. (100% vader verzekerd)
Nu 5 maanden later antwoord van de notaris + bank + verzekering:
Dit is het antwoord dat we kregen van de notaris.
- De uitbetaling van de verzekeringpolissen (xxxxx) geweigerd werden omdat er ontbrekende of onjuiste informatie werd aangeleverd, zij kunnen dus niet overgaan tot uitbetaling van de kapitalen.
Dus met andere woorden, de afbetaling van het huis loopt verder, en moet door de erfgenamen verder betaald worden..
Reden weigering uitbetaling:
- Hij heeft blijkbaar niet gezegd dat hij antidepressiva pillen gebruikte op het moment van het tekenen van de contracten.
Mijn vader wist zelf dat hij niet lang meer ging leven, zware roker, drinker, veel pillen..
Al bij al, hij was wel slim, ik ben er 100% overtuigd van dat hij nooit iets zou verzwijgen van de verzekeringen.
Reden overlijden van mijn vader: Alcohol & te veel antidepressiva pillen.
Nu mijn vraag is, Kunnen wij met een advocaat hieraan iets doen? Of is dit puur tijdverlies.
Toch schandalig, ik vertrouw nu de banken & verzekeringen voor geen meter meer.
Ze zeggen zomaar Nee, hij heeft dit niet vermeld bij het tekenen van de contracten. Klaar. Erfgenamen moeten maar verder betalen, wij trekken ons er niks van aan.
Dikke frauders zijn het ja.
Naam van bank verwijderd = Nooit MEER !
Laatst gewijzigd door
JPV op 14 jul 2015 22:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: naam van bank verwijderd