Hallo ,
Gisteren deed ik mijn brievenbus openen en sloeg bijna omver .
Ja zowel mijn als mijn vriend onze afrekeningen van de belastingen waren aangekomen .
Normaal ontvangen we die elk jaar opnieuw rond dezelfde periode namelijk mijn vriend in april of mei en ik in juni .
Dus dit jaar hadden we deze ook rond die periodes ontvangen en dus heb beide betaald en de mijne was dus de laatste in de maand augustus betaald.
Nu gisteren krijg ik dus al de volgende om te betalen en mijn vriend krijgt de zijne eveneens beide dezelfde dag opgestuurd en moeten dus beide dezelfde dag betaald worden .
Dit komt waarschijnlijk omdat ik beide ook dezelfde dag heb online ingevuld grote vergissing dat ik geen tweede keer meer zal maken geloof me .
Nu mijn vraag is of dit zomaar eigenlijk kan dus nu moet ik 2 afrekeningen op 1 jaar betalen meer bepaald op 4 maanden tijd want de vorige is nog maar 2 maanden geleden betaald .
Laat staan dat die van mijn vriend 2 maand daarvoor betaald was en nu ook eveneens de volgende van hem tegen 10/12/2007 moet betaald worden net zoals die van mij .
Dat zijn 4 belastingafrekeningen op 6 maanden tijd
Dan verschieten ze daarvan dat vele dit niet direkt kunnen betalen .
We wisten steeds rond welke periode ze kwamen en zorgde er dan ook voor dat we er ons op voorbereide .
Maar nu zijn we er niet op voorzien we hebben dan ook net een nieuwe baby .
Op deze site
http://www.minfin.fgov.be/portail1/nl/cadrenl.htm( ga dan naar : op zoek naar een antwoord op een fiscale vraag, dan naar : FAQ in het menu links , dan naar : punt 6 personenbelastingen in lijst van de onderwerpen en dan naar : aanslagbiljet onder inhoud . )
wat een officiele site van belgie is staat toch op dat ze de afrekening niet binnen de 6 maanden na de aangifte mogen versturen .
dit staat er toch vermeld of ben ik nu mis ?
Wel ik heb de onze dus online ingevuld daar staat dan ook bij wanneer en dit was op 12/06/2007 dus denk ik dat ze wel te snel zijn want dat ze enkel mogen de afrekening mogen opmaken vanaf 12/12/2007 of niet ?
Weet er iemand hier meer over ?