Laatst was ik op bezoek in een pretpark. Bij het verlaten van het pretpark constateer ik dat een wagen is ingereden op mijn geparkeerde wagen met een forse deuk in de bumper tot gevolg, er werden geen gegevens achtergelaten. PV laten opmaken van verkeersongeval met vlucht. Helaas geen omnium, dus zal allemaal voor mijn rekening zijn tenzij de tegenpartij op welke manier dan ook nog zou gevonden kunnen worden. Pretpark gecontacteerd om navraag te doen of zij eventueel iets gehoord hebben. Zij verwijzen echter meteen naar hun parkeerreglement waarbij ze afstand doen van aansprakelijkheid ten opzichte van schade aan voertuigen ingevolge vandalisme, inbraak, aanrijding en dies meer. Waarvan akte...
De vraag die ik mij dan meteen stel: kan je zomaar 'alle' aansprakelijkheid opzij schuiven als je tegelijk ook laat betalen om daar geparkeerd te staan? Ik herinner mij zoiets als een betaalde vestiaire die ook geen aansprakelijkheid aanvaardt in geval van diefstal. Misschien appelen en peren, maar ik wou toch even mijn licht hier op steken.