Mijn basic fit contract is vervalst

ach
Topic Starter

Mijn basic fit contract is vervalst

#1 , 24 jun 2015 13:18

Beste mensen,

Enkele dagen geleden heb ik een brief van de gerechtsdeurwaarder ontvangen. Daarop staat dat ik basic fit nog meer dan 400 euro moet betalen omdat ik lid ben en nooit betaald heb. Het contract zou in 2013 opgesteld zijn. Het probleem is dat ik nooit een contract bij basic heb ondertekend, ik ben er hoogstens 1 dagje op proef geweest. Ondertussen heb ik de deurwaarder gecontacteerd in de hoop de factuur vervalst zou zijn, maar de deurwaarde bevestigde dat ik dus een schuld heb bij basic fit. Ik ben er 100% van overtuigd dat ik nooit een contract heb ondertekend, en ik ben, op die proefdag na, nooit in een fitnesscentrum geweest. Zou iemand mij kunnen helpen uitleggen welke stappen ik best kan ondernemen?

Dit heb ik alvast gedaan:
1. deurwaarder gecontacteerd
2. ik ga vandaag langs bij basic fit om wat info te vragen

Alvast bedankt

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW

#2 , 24 jun 2015 13:20

Vraag of ze uw ondertekend contract kunnen voorleggen. Als ze dat niet kunnen, is er geen overeenkomst en moet u niet betalen.

ach
Topic Starter

#3 , 24 jun 2015 13:28

Ja dat heb ik gevraagd aan de deurwaarder, hij ging me het contract via de post sturen.

Reclame

WP002

#4 , 24 jun 2015 15:58

Hebt u ooit iets ondertekend bij uw weten?

Gebruiker21
Juridisch actief: Nee

#5 , 25 jun 2015 09:43

Ja dat heb ik gevraagd aan de deurwaarder, hij ging me het contract via de post sturen.
Als je nooit iets ondertekend hebt, dan zal de handtekening op het contract niet overeenkomen met dat van jou. Betwist in dat geval de echtheid van de handtekening.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Terug naar “Andere”