Vanuit UK terug naar België - kind meenemen

NotAnotherOne
Topic Starter

Vanuit UK terug naar België - kind meenemen

#1 , 16 jun 2015 17:30

Ik woon in Engeland met mijn ex (die Brits is) en onze dochter (met dubbele nationaliteit UK/BE). We zijn uit elkaar en ik zou graag terug naar België verhuizen met onze dochter.

Ik kan daarvoor hier bij de rechtbank een zaak aanspannen om “indefinite leave to remove” te krijgen, zodat ik onze dochter kan meenemen (haar achterlaten is geen optie voor mij).

Hebben de Belgische rechtbanken hier jurisdictie over? Kan ik dit dus m.a.w. in België voor de rechter trekken (uiteraard met een advocaat)?

Achtergrond: Onze dochter is 18 maanden oud. We zijn nooit getrouwd. Ik ben sinds 2009 uitgeschreven in België en ons dochtertje is in Engeland geboren.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
BloodNight

#2 , 17 jun 2015 10:31

Is er al iets afgesproken met de ex? Wat wil hij/zij? Want een 50/50 regeling is nogal moeilijk als 1 van de 2 in het buitenland zit. Er gaan waarschijnlijk veel extra kosten aan vastzitten eenmaal u terug in België bent. iemand zal moeten opdraaien voor de extra kosten...

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#3 , 18 jun 2015 16:08

Als u in België woont met kind valt u onder de Belgische familierechtbank waar u woont.
Woonplaats kind is doorslaggevend.... edoch kan effectief een dure grap worden voor diegene die vertrokken is.

Reclame

Terug naar “Andere”