Help, ik weet niet meer wat doen

ivanernst
Topic Starter

Help, ik weet niet meer wat doen

#1 , 26 mei 2015 16:38

Allen,
Ik weet niet of dit de goede plaats is om dit te doen, maar ik ben ten einde raad.

Ik heb me een aantal jaren geleden laten ompraten om als zelfstandig consultant aan de slag te gaan. Boekhouder onder de arm genomen, en vof opgericht. Hij heeft alles voor mij in orde gebracht. Ik heb dit exact 7 maand gedaan. Nadien ben ik terug in loondienst gaan werken.

De zaken gingen slecht, kosten had ik niet, maar opbrengsten ook al niet.

Ik heb sinds 3 jaar geen enkele activiteit meer op de zaak, niets in en niets uit. Maar ik geraak er maar niet vanaf. Ondertussen heb ik heel wat financiële problemen die niet gerelateerd zijn aan mijn zaak (scheiding, verkeerde keuzes, ....). Ik heb bij mijn sociaal secretariaat zenito, eindelijk kunnen verkrijgen dat ze mijn btw nummer retro-actief geschrapt hebben (maart 2014), zodat ik geen bijdragen meer moet betalen.

Ondertussen zit ik ook in schuldbemiddeling.

Nu ben ik volledig ten einde raad, ik wil deze zaak volledig stoppen, dat ik er nooit nog iets over hoef te horen, maar blijkbaar is het schrappen van een btw nummer niet genoeg. Boekhouder houdt er zijn handen af en wil me niet meer helpen omdat ik geen geld meer heb. Welke stappen moet ik nog ondernemen, zijn er organisaties die mensen zoals ik pro-bono kunnen helpen. Heb al veel gelezen, sommige spreken van de boeken neerleggen op de handelsrechtbank, maar daar zijn kosten aan, en ik heb niks meer? Een balans opmaken, maar alles is bij boekhouder die me niet meer wil te woord staan ...

Dus wat moet ik doen, waar kan ik terecht ... alle hulp is welkom.

Alvast mijn excuses voor mijn radeloze manier van typen misschien, maar weet me echt geen raad meer...

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW

#2 , 26 mei 2015 16:47

Boekhouders hebben geen retentierecht, dus haal om te beginnen de boekhouding op. Ik snap wel dat hij u niet meer wil helpen als u hem toch niet kunt betalen, gratis bestaat immers niet.

ivanernst
Topic Starter

#3 , 26 mei 2015 16:55

Gratis bestaat inderdaad niet meer ...
maar wat moeten personen zoals ik dan doen... wat als je geen financiële middelen meer hebt ... er moet toch ergens iets of iemand zijn die kan helpen?

Reclame

LeenW

#4 , 26 mei 2015 17:19

Je kunt veel zelf doen, maar de vraag is natuurlijk wat je er van kent? U zegt dat u intussen in loondienst werkt, dan is er toch nog iets van persoonlijke inkomsten?

BTW kan trouwens nog afkomen met boete van 500 euro als die stopzetting effectief een jaar te laat werd aangegeven. En afhankelijk van wat er nog te laat/niet binnen is, kan er nog wat bijkomen vrees ik.

denlowie
Juridisch actief: Nee

#5 , 26 mei 2015 19:09

De boeken neerleggen is
100% GRATIS.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Terug naar “Vennootschappen & Verenigingen”