Nakende echtscheiding

Theo2
Topic Starter

Nakende echtscheiding

#1 , 05 okt 2007 20:08

De gegevens in het kort:
Ik ben zelfstandig kapper, gehuwd zonder contract, 2 kinderen, zaak en woning in één gebouw (met hypotheek), echtgenote loontrekkende ministerie (werkt wel zaterdag mee in de zaak).

Ik weet sinds enkele maanden dat mijn echtgenote een verhouding heeft met een collega van haar. Ze blijft nu meermaals dagen weg en komt dan nog alleen in het weekend naar huis. Dit is het eerste probleem, maar in die weekends verdwijnt er ook steeds geld uit de kassa van de zaak, wat ik echter niet kan bewijzen omdat ook het personeel hier toegang tot heeft. Sinds 2 maanden laat ze nu ook haar loon op een rekening op haar naam alleen storten. Blijkbaar is zij een spaarpotje aan het aanleggen.

Financieel staat het water mij tot aan de mond want zij draagt niet meer bij tot de afbetaling van de hypothecaire lening, alle kosten van nutsvoorzieningen, kosten voor de kinderen, kortom alle kosten dien ik nu alleen te betalen.

Wat ik graag wou weten:
1. Kan het zo maar dat zij geld uit de gemeenschap op haar naam alleen kan zetten en de bank hierover geen info wil geven?
2. Kan ik bij eventuele verkoop van het gebouw, het bedrag dat van de verkoop van een vroeger eigendom (op mijn naam) dat in deze woning werd ingebracht als voorschot, dan terugvorderen?
3. Kan zij zo maar komen en gaan zonder dat ik hier iets tegen kan doen omdat haar adres officieel hier is?

Ik weet dat ik veel vraag maar ik ben dan ook ten einde raad en kan de stap naar een advocaat nog niet zetten want dan komt er zeker heibel van en ik moet aan de kinderen denken.

Met dank bij voorbaat.
Theo

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding