Beste
Ik heb al bijna 2jaar ruzie met mijn kant van de familie.
Nu na die 2j dreigt mijn moeder stappen te ondernemen om mijn kinderen, haar kleinkinderen, te kunnen zien.
Nu ben ik daar echt absoluut tegen. Wat er allemaal gebeurt is heeft veel gebroken en zij hebben destijds de keuze gemaakt mij "langs de kant te zetten".
Als het zover komt zou ik dit graag weigeren want ik weet wat ze bij mij gedaan hebben bij de echtscheiding tussen mijn ouders.
Mijn vader werd in mijn bijzijn (zelf vertellend tegen mij) zwart gemaakt. ik ben nu wel sterk van karakter en heb het nooit geloofd, integendeel..
Ook kan ik bewijzen voorleggen (voorgekomen vredegerecht, tot psychologen toe) dat mijn moeder mijn halfzus, haar stiefdochter, zowt el mentaal als fysiek heeft mishandeld toen ze net bij mijn vader was. Daarbovenop heeft ze telkens bij mijn bevallingen klaar en duidelijk vermeld : moest ik opnieuw kunnen beginnen, moest ik geen kind hebben, en dat meen ik. Mijn schoonouders en een vriendin waren die moment aanwezig.
Is het het beste dat ik alvast een advocaat onder de vleugels neem, of wat moet ik precies doen? Kan ze dat ook eisen van een kleinkind die ze niet kent en mijn kindje waarvan ik nu zwanger ben? Ze is enkel meter van mijn oudste dochter. Met haar kan ze een band aantonen, maar zijzelf zegt soms uit het niets dat ze niet bij meme wilt omdat meme niet lief is voor mama. Er zijn enorm harde woorden gevallen...
alvast bedankt, ik ben beetje radeloos