aansprakelijkheid garagist tov wagen klant

benopa
Topic Starter

aansprakelijkheid garagist tov wagen klant

#1 , 22 apr 2015 14:24

Ik kom juist van een examen voor beroepsbekwaamheid garagehouder waar volgende vraag gesteld werd

wat zijn de plichten en de aansprakelijkheid van de garagehouder tov de wagen van de klant en vastgestelde gebreken .

ik veronderstel dat hiermee werd bedoeld wat de garagehouder moet doen indien hij gebreken vaststelt aan de wagen van een klant .

mag hij die op eigen initiatief herstellen : volgens mijn inziens zeker niet . (klant op de hoogte brengen en een kostenraming doorgeven lijkt mij maar normaal ) de klant beslist daarbij wat er mag hersteld worden

wat is hij daarentegen verplicht te doen indien hij gebreken vaststelt die de veiligheid van de klant en andere weggebruikers in gevaar brengen (vb compleet versleten remmen.)

wat moet hij doen indien de klant deze ernstige gebreken niet wil laten herstellen en toch beslist de wagen mee te nemen zonder enige herstelling van dit onveilige probleem ?

mvg

Benopa

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Sirkii

#2 , 22 apr 2015 19:48

Als je als garagist een wagen teruggeeft met veiligheidsproblemen die je niet mocht herstellen dan schrijf je gewoon een vrijwaringsclausule op de factuur die je door de klant op uw kopie laat aftekenen vooraleer de wagen af te geven.

Reclame

Terug naar “Consumenten Koop”