feitelijk samengewoond maar uiteen en spullen in bruikleen

dispatcher
Topic Starter

feitelijk samengewoond maar uiteen en spullen in bruikleen

#1 , 21 apr 2015 19:33

beste

ik heb bijna 2 jaar geleden de relatie met mijn toenmalige vriend waar ik al 4 jaar mee samen was en 2 jaar mee samenwoonde beëindigd wegens overspel.
We zijn toen als 2 volwassen uit elkaar gegaan en er zijn 2 papieren opgemaakt.
1 dat hij mijn zus nog 150€ dient te betalen voor het overnemen van 2 muziekboxen van een duur merk.
2 dat hij een nieuwe wasmachine en droogkast in bruikleen heeft tot hij er zelf voor gespaard heeft of tot ik deze terug vraag.

Echter in december heeft hij 2300€ ontvreemd van een geldbedrag dat mij ten gunste kwam (deze zaak is nu opgelost) maar sindsdien heb ik er eigenlijk al vanalles aan gedaan om hem bovenste 2 voorwaarden te laten voldoen zodat ik met hem verder geen contact meer hoefde te hebben en ik ze ondertussen zelf kan gebruiken.

ik heb al gemaild, telefonisch contact op genomen, een brief geschreven en 2 aangetekende brieven geschreven maar meneer weigert te reageren.
is er een andere manier buiten naar de vrederechter te gaan om deze "spullen" terug te krijgen?

(het kan toch niet weer de bedoeling zijn zoals met die 2300€ dat ik naar zijn OCMW dien te stappen...)

alvast bedankt voor de reacties

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Lancelot

#2 , 22 apr 2015 00:07

Niet op je rechten slapen. Als je papierwerk waterdicht is zal de vrederechter uitspraak doen in je voordeel. Of je alsnog je geld en/of goederen of geld hiervoor effectief zal in handen krijgen valt af te wachten.

Reclame

Terug naar “Huwelijk & Samenwoning”