Slachtoffer als voetganger van auto-ongeval

Ashley87
Topic Starter

Slachtoffer als voetganger van auto-ongeval

#1 , 16 apr 2015 11:28

Beste,

Twee weken, was ik slachtoffer als voetganger van een auto-ongeval. Een auto reed recht op mij terwijl ik op het voetpad stapte. Ik heb de auto net kunnen ontwijken, maar ik kreeg wel een verkeerslicht op mij, die meegesleurd was met de auto. Gelukkig heb ik bijna niets, maar ik ben wel meegekomen met de ziekenwagen naar het ziekenhuis. Dit in geval dat ik er mogelijke kwetsuren van zou overhouden.

Ik weet dat ik duidelijk slachtoffer was van dit ongeval, maar ik heb geen familiale verzekering om voor mij die kosten terug te eisen.
Wel heb ik een bewijs dat ik in het ziekenhuis onderzocht ben geweest, en ik heb mijn verklaring afgelegd bij de politie.

Welke stappen kan ik ondervinden omdat mijn tegenpartij de kosten zou terugbetalen? Wat zijn mijn rechten?

Alvast bedankt,

Met vriendelijke groeten,

Rachel

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
ddanck
Contacteer: Website

#2 , 16 apr 2015 13:22

Beste

U heeft uw verklaring afgelegd aan de politie en u bent langs het ziekenhuis geweest. Het is dus bewezen dat u slachtoffer was van een verkeersongeval.

Als voetganger wordt uw schade sowieso vergoed. Dat omvat uw materiële schade, medische kosten, kledijschade, administratiekosten, verplaatsingen, maar ook uw fysieke schade (loonderving, huishoudschade) en morele schade. En dit zowel voor tijdelijke ongeschiktheid als voor een eventuele blijvende ongeschiktheid.

In principe zal de verzekeraar van de auto die u aanreed, u vergoeden. Normaal gebeurt dat correct, aan de hand van wat men de Indicatieve Tabel noemt. U kan deze vinden op internet om de bedragen die u worden aangeboden, te controleren. Gebruik wel steeds de laatste versie (thans 2012).

Mocht u twijfelen of de aangeboden bedragen kloppen, kan u uw vragen steeds hier stellen, eventueel via een persoonlijk bericht.

Mocht u nog geen contact hebben gehad met de verzekering, dan kan u de gegevens opvragen bij de politie.
Gratis je verkeersboete berekenen - www.overtreding.be
Verzoekschrift eerherstel - www.eerherstel.be
Hoeveel loonbeslag kan er bij jou gelegd worden? www.beslagcalculator.be

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#3 , 16 apr 2015 23:30

En vanaf nu een familiale verzekering nemen.

Reclame

Terug naar “Verkeersongevallen”