dakproblemen

meyken demuynck
Topic Starter

dakproblemen

#1 , 10 apr 2015 09:12

Toen wij ons huis kochten bleek al na enkele weken dat ons plat dak waar onze woonruimte bevindt lekte. Na verder onderzoek kwamen wij te weten dat de vorige eigenaar van het probleem op de hoogte was en dit probeerde te verdoezelen door isolatie en plastiek tussen het plafond te bevestigen. Wij hebben vervolgens een dakwerker ingehuurd om dit probleem te herstellen. Hij plaatste nieuwe isolatie en zou ons dak licht hellend maken zodat wij geen wateroverlast meer zouden hebben. De isolatie heeft hij geplaatst maar het platte dak is nog even recht. Wij hebben hiervoor 8000euro betaalt de dakwerker heeft hieraan anderhalve dag gewerkt. Gevolg het hele jaar door staan liters regenwater op ons dak wat een enorm gewicht is. Onlangs hebben wij gemerkt dat er barsten ontstaan in onze zijmuren. Ons huis is 8 jaar oud. De dakwerker moet geweten hebben dat het constante gewicht van het water op termijn schade geeft aan ons huis.
Is dit mogelijk een proces aan te spannen tegen deze dakwerker? Maak ik een kans om deze zaak te winnen?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
k.b.

#2 , 10 apr 2015 11:37

Ik denk het niet ...

Maar waarom betaal je een factuur van een dakwerker als hij een aanbieding maakt om "afschot" te voorzien en als er later blijkt dat er geen niveauverschillen zijn zodat er water op het dak blijft staan ...

Persoonlijk betwijfel ik dat de door u opgegeven reden de oorzaak is van deze scheuren ...

Ik kan mij indenken dat er over de gehele oppervlakte van het dak eventueel een drietial cm water zou staan ( want veel meer kan dit nooit zijn) ... doch dit is 30 kg/m² wat ver beneden het toelaatbare is ...
Die barsten in de zijmuren komen dus volgens mij van iets anders ... wat op zich mogelijks een stabiliteitsprobleem kan zijn of eerder gewoon een zettingsbarst.

Ik zou de architect die deze woning tekende eens vragen om langs te komen ... dit om u eventueel gerust te stellen ...

k.b

k.b.

ddanck
Contacteer: Website

#3 , 15 apr 2015 08:56

Ik ben het hier niet mee eens.

Als later blijkt dat de werken niet behoorlijk werden uitgevoerd, kan u zich wel degelijk tegen de aannemer richten.

U zal dan wel dienen te bewijzen dat hij fouten maakte en dat deze fouten tot de schade leidden.
Gratis je verkeersboete berekenen - www.overtreding.be
Verzoekschrift eerherstel - www.eerherstel.be
Hoeveel loonbeslag kan er bij jou gelegd worden? www.beslagcalculator.be

Reclame

Terug naar “Andere”