Mijn ex-man respecteert het uur niet bij het ophalen van onze dochter. Vanaf wij uit elkaar zijn stelt hij de eisen en dreigt met rechtzaken als ik niet akkoord ga. Lange tijd heb ik hier altijd aan toegegeven. Tot op het moment dat het mij te veel werd. Opnieuw wilde hij regels aanpassen naar zijn wensen, maar ik ging niet akkoord en hield voet bij stuk. Het gevolg hiervan was dat ik moest verschijnen bij de jeugdrechter. Ik werd beschuldigd van mishandeling, misbruik, niet in staat zijn een kind op te voeden. Zelfs mijn familie werd door het slijk gehaald. Dit allemaal uit wraak omdat ik niet toegaf aan zijn eis. Dat heeft mij 1900€ gekost en heel veel verdriet. De jeugdrechter had meteen door wat voor een spelletje mijn ex-man aan het spelen was. De uitspraak was dan ook in mijn voordeel en hij heeft toen een uitbrander gekregen.
Er is dus een vonnis van de echtscheiding en één van de jeugdrechter. Toch kan hij het niet laten elke keer tot 2 uur te laat te komen. Hij stelt ook altijd zo lang mogelijk uit met zijn bijdrage in de hobby's van onze dochter. De alimentatie is de eerste twee jaar niet ge-indexeert en ik ben er bijna zeker van dat hij gefoefeld heeft in de berekening van de index.
In alles doet hij moeilijk en tegendraads. Hij heeft zelfs stiekem een brief meegegeven aan onze dochter. Die brief moest zij stiekem aan haar juf geven in school. In deze brief heeft hij mij ook zwart gemaakt.
Mijn vraag is: hoe kan ik ervoor zorgen dat hij stopt met mij overal zwart te maken en op tijd te komen? Hoe zorg ik ervoor dat hij op tijd zijn deel betaald voor de hobby's?
Het is erkent door de jeugdrechter dat die zaak enkel was om mij te pesten. Kan ik mijn kosten terug krijgen op de een of andere manier? Door wie kan ik de alimentatie laten herberekenen? Valt dit onder "laster en eerroof"?
groetjes
sandra