facebook pagina voor dieren

JoshBE
Topic Starter

facebook pagina voor dieren

#1 , 18 mar 2015 20:06

Beste

Ik heb een vraag, mijn vriendin heeft een pagina op facebook waar mensen,
dieren kunnen aanbieden ( gratis/ te koop) nu is ze (op een redelijk dreigende taal) aangesproken dat dit,
niet mag IVM dat ze geen herkennings nummer heeft.
Wat mijn vraag nu is, ze heeft alleen de pagina gemaakt, dus het zijn eigenlijk nog altijd de particulieren de eigenaren dus die de dieren,
aanbieden ( wij regelen de verkoop dus niet of huisvesten de dieren niet), de persoon in kwestie heeft direct gedreigd met een klacht neer te leggen bij de Politie en bij dierenwelzijn.
Is het nu feitelijk strafbaar? en zo ja, is dit voldoende om dan Per Direct de pagina te verwijderen? want wij willen geen verdere problemen (ik denk dat de klacht al binnen is).
ik vind nergens een duidelijke tekst dat wat wij doen verboden is. geen artiekel in het wetboek waar het degelijk staat dat dit niet mag op,
sociale media.

Hopend op een snelle reactie
MVG
Joshua

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 18 mar 2015 23:02

Hier al eens lezen en verder klikken. Er zijn wettelijke regels ...niet naleven ervan ...er staan fikse boeten en inbeslagnames op
http://www.belgium.be/nl/leefmilieu/bio ... _verkopen/" onclick="window.open(this.href);return false;

LeenW

#3 , 18 mar 2015 23:58

Ik denk niet dat er een speciale wetgeving voor sociale media nodig is, aangezien de algemene wetgeving hierover geldt op alle gebieden.

Reclame

ddanck
Contacteer: Website

#4 , 19 mar 2015 10:27

Het is verboden om reclame te maken voor de verhandeling van honden en katten, tenzij in geval van advertenties in vakbladen, of advertenties van erkende kwekerijen.

Anderzijds is de occasionele verkoop (2 nesten per jaar) ook toegelaten zonder vergunning./

Op zich is er dus niets mis met het bieden van een advertentieruimte aan de eigenaars van de dieren. Het zijn de eigenaars die evenwel aan bepaalde voorwaarden moeten voldoen.
Gratis je verkeersboete berekenen - www.overtreding.be
Verzoekschrift eerherstel - www.eerherstel.be
Hoeveel loonbeslag kan er bij jou gelegd worden? www.beslagcalculator.be

Terug naar “Andere”