Huis kopen in Nederland (hulst)

Scorpioking
Topic Starter
Berichten: 30
Locatie: Sint-Niklaas

Huis kopen in Nederland (hulst)

#1 , 15 mar 2015 14:06

Graag had ik geweten waar ik een lening moet afsluiten om een huis in Nederland te kopen.
Je kan dus een hypothecaire lening afsluiten in België of Nederland, maar wat is de beste keuze daarin.
Qua intrest en bijvoorbeeld bijkomende kosten als je leent in Nederland.
Heb al wat opzoekingen gedaan maar zie het bos door de bomen niet meer.
Graag zou ik het liefst tegen 100% lenen omdat wij niet veel spaargeld hebben.
De afbetaling van de lening is op zich geen probleem want in Nederland zijn de huizen goedkoper en kan je gemakkelijk een afbetaling doen rond de 800€ per maand.
Omdat wij ook niet van plan zijn een huis te kopen van meer dan 200000€
Ik ben tenslotte ook al 43 jaar en mijn vriendin is er 32.
Hebben 2 kinderen ( 4 en 11jaar)
Bij de Vlaamse woonlening kan je lenen aan 100% maar is niet gericht voor de Nederlandse markt.
Zijn er ook zo instanties in Nederland?
Optimistisch blijven!!!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sleper
Berichten: 391

#2 , 15 mar 2015 18:45

ik betwijfel of een belgische bank je geld gaat lenen voor een eigendom in het buitenland

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#3 , 15 mar 2015 18:55

Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

basejumper
Berichten: 4621
Locatie: Diest

#4 , 16 mar 2015 20:29

Ik neem aan dat als u een woning koopt in Nederland, u ook effectief in Nederland gaat wonen. Uit uw uitleg maak ik op dat het niet om een vakantiewoning gaat. Als u effectief net over de grens woont en grensarbeider bent, is er geen probleem om in Nederland te lenen. Woningen zijn echter niet goedkoper in Nederland, eigenlijk net omgekeerd... Wat uw leenmogelijkheden zijn kan u best bespreken met een paar Nederlandse banken. want u zal enkel daar terecht kunnen omdat Belgische banken geen hypotheek nemen in Nederland. rentevoeten zijn in Nederland echter afhankelijk van quotiteit en liggen doorgaans hoger dan in België.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

artemis
Berichten: 3294

#5 , 16 mar 2015 21:02

Woningen zijn echter niet goedkoper in Nederland, eigenlijk net omgekeerd....
Eeuww, hangt ervan af waar in NL. Ik lees al een jaar in de pers dat momenteel zoveel Belgen een huis kopen in Zeeuws-Vlaanderen, net over de grens omdat de huizen daar goedkoper zijn dan in B. Voor NL een goedkope regio omdat het erg afgelegen is van de NLse steden.
Zal voor de TS vermoedelijk ook de reden zijn om een huis in Hulst te kopen. Hulst draait economisch vooral op de Belgen waar het aantrekkingsgebied ligt. Hulst trekt heel veel mensen aan uit de regio (tussen) Antwerpen en Gent.
Hier in het Antwerpse weet ik al meerdere mensen die net over de grens in Nieuw-Namen of Clinge zijn gaan wonen omdat ze een huis in het groen willen en omdat het daar goedkoper is. Verder blijven ze gewoon in B werken.

Scorpioking
Topic Starter
Berichten: 30
Locatie: Sint-Niklaas

#6 , 17 mar 2015 21:09

Bedankt voor de informatie, nu weten we al iets meer.
Ga ook eens informeren bij de hypotheek winkel, lijkt mij ook interessant.
Optimistisch blijven!!!

Scorpioking
Topic Starter
Berichten: 30
Locatie: Sint-Niklaas

#7 , 19 mar 2015 17:10

Bij de hypotheek winkel zeggen ze dat het eerst mooi lijkt om een huis te kopen in Nederland door de lage koopprijzen maar achteraf wordt je verrast door de belastingen die je krijgt.
Weet iemand hier meer over?
Optimistisch blijven!!!

De Swa
Berichten: 118

#8 , 27 mar 2015 16:37

ik betwijfel of een belgische bank je geld gaat lenen voor een eigendom in het buitenland
Wij hebben zonet een appartement in Nederland gekocht... met een 100% lening van een Belgische bank (ING).
Je hebt wel een notaris nodig in zowel België als Nederland, maar als je weet dat de registratierechten aldaar maar 2% bedragen, valt een en ander reuze mee.

sleper
Berichten: 391

#9 , 27 mar 2015 18:37

ik betwijfel of een belgische bank je geld gaat lenen voor een eigendom in het buitenland
Wij hebben zonet een appartement in Nederland gekocht... met een 100% lening van een Belgische bank (ING).
Je hebt wel een notaris nodig in zowel België als Nederland, maar als je weet dat de registratierechten aldaar maar 2% bedragen, valt een en ander reuze mee.
Proficiat!

mava105
Berichten: 22258
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#10 , 27 mar 2015 19:58

ING is toch een Nederlands bank? (met een Belgische tak)

De Swa
Berichten: 118

#11 , 28 mar 2015 11:21

ING is toch een Nederlands bank? (met een Belgische tak)
Ja, maar we hadden ook offertes liggen van KBC, Fortis & Crelan, die allemaal even graag met ons in zee wilden gaan in Nederland.
De bewering van sleper op 15/03 klopt dus niet (en dat wilden we hierbij even laten weten).

sleper
Berichten: 391

#12 , 29 mar 2015 15:59

ING is toch een Nederlands bank? (met een Belgische tak)
Ja, maar we hadden ook offertes liggen van KBC, Fortis & Crelan, die allemaal even graag met ons in zee wilden gaan in Nederland.
De bewering van sleper op 15/03 klopt dus niet (en dat wilden we hierbij even laten weten).
ik heb enkel mijn twijfel uitgesproken, niks beweert

bartvdv
Berichten: 1911

#13 , 29 mar 2015 16:05

Wij hebben zonet een appartement in Nederland gekocht... met een 100% lening van een Belgische bank (ING).
Je hebt wel een notaris nodig in zowel België als Nederland, maar als je weet dat de registratierechten aldaar maar 2% bedragen, valt een en ander reuze mee.
Puur uit interessen: wat heb je dan hier, in België, in pand moeten geven ?

De Swa
Berichten: 118

#14 , 30 mar 2015 08:24

Puur uit interessen: wat heb je dan hier, in België, in pand moeten geven ?
Een hypotheek op onze woning in België (die we over een paar jaar denken te verkopen - dat wordt dan dus een extra wederbeleggingsvergoeding).

Terug naar “Kopen”