ongeval in Italie

johan75
Topic Starter

ongeval in Italie

#1 , 13 feb 2015 22:44

Hallo,
kan iemand helpen en uitleggen,
wij hadden de ongeval tijdens de vakantie in Italie gehad, er zijn de 2 auto's gebootst in onze auto, nu de verzekering antwoord dat wij hebben geen rechtsbijstand en zij kunnen niet helpen!
Ik begreep iets niet! waarom bestaat de verplichte BA voor auto,

Wat moeten wij doen?

Bedankt,
Johan

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro
Juridisch actief: Ja

#2 , 13 feb 2015 22:52

Rechtsbijstand is een aparte, bijkomende verzekering en is niet inbegrepen in de BA auto.
Een BA auto kan worden uitgebreid met rechtsbijstand mits bijkomende premie.

Blijkbaar hebt u die bijkomende clausule niet onderschreven en kan u er dus ook geen gebruik van maken.

Wat is er juist aan de hand?
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

scorpioen
Juridisch actief: Nee

#3 , 14 feb 2015 00:04

De BA auto vergoedt de schade van de slachtoffers als u in fout bent. Ze is er dus niet voor uw eigen schade.
Als u niet in fout bent, en uw schade wil vergoed zien door de tegenpartij, moet u hiervoor zelf het nodige doen. Daarvoor is er de rechtsbijstand. Die is niet verplicht. Als u die hebt betaalt die de kosten die u hebt (advocaat) om de tegenpartij te laten betalen aan u.

Reclame

artemis

#4 , 14 feb 2015 15:05

Inderdaad.

We kunnen ons zo geen beeld vormen van de aanrijding. 2 auto's zijn tegen jou gebotst? Kan de situatie ingewikkelder maken omdat er 2 tegenpartijen zijn.

Schadegevallen met een buitenlandse verzekerde duren altijd lang (wanneer is het ongeval precies gebeurd?), zelfs voor eenvoudige dossiers.
Ben ooit in B aangereden geweest door Franse douaniers. De verzekeraar was de Franse staat. Het was een eenvoudig dossier waar geen betwisting mogelijk was, bijgevolg werd rechtsbijstand nooit ingeschakeld. Makelaar had me wel verwittigd dat het lang kon duren. Na ruim een jaar werd ik pas vergoed.

Terug naar “Burgerlijke Aansprakelijkheid”