winkel kinderkledij - veranderd naar IT bedrijf

kwispel
Topic Starter

winkel kinderkledij - veranderd naar IT bedrijf

#1 , 05 feb 2015 11:36

In de jaren 80 stichtten mijn ouders een BVBA voor hun winkel met kinderkledij. In 1991 sluit de zaak na de scheiding.

Wanneer ik nu financiële informatie bekijk op infobel zie ik dat mijn vader na 1991 jaarlijks grote winstmarges opstrijkt op naam van de BVBA, je zou kunnen zeggen dat hij dezelfde naam gebruikt voor een andere zaak, maar bij de indeling van NACEBEL staat nog steeds als beschrijving: grhndl kinderkleding terwijl hij bij mijn weten daar niet meer mee bezig is.

Heeft mijn moeder recht op nog iets?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
giserke

#2 , 05 feb 2015 11:44

Als uw moeder geen medevennoot meer was na de sluiting en scheiding niet neen.

Bart 01

#3 , 05 feb 2015 11:49

Heb je hier al de nacebel codes gecheckt: http://kbopub.economie.fgov.be/kbopub/z ... rform.html" onclick="window.open(this.href);return false;

U kan de btw controle of controle vennootschappen op de hoogte brengen. Deze zullen een brief sturen en dan kan u vader dit rechtzetten via het ondernemingsloket.
Over het algemeen wordt hier verder niets mee gedaan.

Maar dit heeft niets te maken met iets waar u moeder nog recht op zou hebben. Ze heeft op niets recht, tenzij ze nog aandelen zou hebben én er dividenden werden uitgekeerd.

Reclame

bartvdv

#4 , 05 feb 2015 11:55

Die codes zijn alleen maar goed voor de statistieken en dienen verder tot niks. Sancties moet je niet verwachten en veranderen niks aan de situatie.

kwispel
Topic Starter

#5 , 05 feb 2015 12:28

ik zie bij vereffenaar de naam van mijn halfzus ( uit zijn tweede huidige huwelijk) staan, mijn broer en ik ( kinderen uit huwelijk met mijn moeder) staan nergens. Wat betekent dat precies? Er staat nog iets bij:

Status: Actief
Rechtstoestand: Vervroegde ontbinding - Vereffening (vrijwillig ontbinding)
Sinds september 2014

denlowie
Juridisch actief: Nee

#6 , 05 feb 2015 12:40

Dit wil zegen dat de BVBA in vereffening is, en nu wacht op de eventuele schuldeisers die dit melden, als dit voorbij is zal de BVBA ontbonden zijn.

Dit wil ook zeggen dat er geen activiteiten meer gedaan worden, Deze werkwijze staat volledig onder controle van de rechterbank, en als je moeder er nog aandelen van bezit dan kan ze misschien nog wat van krijgen of nog wat moeten betalen .

Maar betwijfel, daar je moeder geen bericht gekregen heeft voor de AV tot ontbinding en stopzetting van de BVBA.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

kwispel
Topic Starter

#7 , 05 feb 2015 12:41

waarom staat er dan een naam van 1 van zijn 3 kinderen als vereffenaar? Wat heeft dit voor nut, functie, eventuele voordelen?

denlowie

#8 , 05 feb 2015 12:52

waarom staat er dan een naam van 1 van zijn 3 kinderen als vereffenaar? Wat heeft dit voor nut, functie, eventuele voordelen?

Die heeft geen voordelen , eerder veel nadelen, want het is de vereffenaar die te verantwoordelijk geroepen word als er iets mis mocht gaan.

Waarom zij?
Omdat iemand dit moet doen en anders van het gerecht een vereffenaar aangeduid word, maar die moet dan wel betaald worden.

Je moet niks zoeken waarom zij vereffenaar is, want daar zal geen reden voor zijn.

kwispel
Topic Starter

#9 , 05 feb 2015 12:55

en dat mag dan één kind zijn terwijl de anderen gewoon totaal niet op de hoogte waren?

denlowie

#10 , 05 feb 2015 12:58

en dat mag dan één kind zijn terwijl de anderen gewoon totaal niet op de hoogte waren?
Waarom zou dit niet mogen, het is aan de AV die de vereffenaar aanduid, en als die kinderen geen aandeelhouder zijn worden zij daar niet bij betrokken.
Als je vader alle 100% van de aandelen bezit hoeft hij aan niemand verantwoording af te legen wie wat doet.

En als je vader 51% van de aandelen bezit is dit net het zelfde.

LeenW

#11 , 05 feb 2015 13:06

Om nog verder te gaan, u hebt niets met het bedrijf te maken. U hebt alleen recht tot weten van de openbare zaken die iedereen kan opzoeken.

Gebruiker21

#12 , 05 feb 2015 14:55

Ik denk dat u dit bedrijf verward met uw erfenis. Deze twee zaken hebben niets met elkaar te maken. Uw vader doet met zijn bedrijf wat hij wil, en hoeft hier aan niemand verantwoording voor af te leggen (tenzij de aandeelhouders, fiscus, etc...).
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Terug naar “Vennootschappen & Verenigingen”