recht op kostenloze annulatie van mazout bestelling

Rosegarden
Topic Starter

recht op kostenloze annulatie van mazout bestelling

#1 , 27 jan 2015 13:32

Op 28 december 2014 plaatsten we een bestelling voor 2000L mazout bij mazoutvoordeel.be. We kregen bevestiging van de bestelling via e-mail met de melding dat er wegens drukte 5 tot 8 dagen vertraging op de levertijd zat en dat we daags voor de levering een telefoontje zouden krijgen.
In de verkoopsvorwaarden staat dat bij annulatie van de bestelling er 100 euro admin kosten aangerekend worden. Over enige compensatie naar buitensporige levertijden wordt niets vermeld.

Na de bevestigingsmail hoorden we niets meer. Op 20 januari 2015 heb ik een reminder gestuurd met de vraag wanneer ze gingen leveren. Geen aantwoord.

Vandaag heb ik opnieuw een reminder gestuurd met de vraag om ofwel te leveren of de bestelling kostenloos te annuleren. Dit is het antwoord dat we kregen:
Geachte,

U stuurde een email naar info@mazoutvoordeel.be. Emails worden op dit moment , door de enorme drukte, beperkt beantwoord/gelezen. Voor vragen verwijzen wij U door naar de FAQ pagina van de website http://www.mazoutvoordeel.be" onclick="window.open(this.href);return false;! Vragen zoals, "Waar blijft mijn bestelling?", worden NIET beantwoord. Wij bellen U daags voor levering op van zodra u op de planning staat. Spoedleveringen worden NIET gedaan.
We doen er alles aan om uw bestelling zo snel mogelijk uit te leveren.

Dank voor uw begrip.

http://www.mazoutvoordeel.be" onclick="window.open(this.href);return false;
Mijn vraag: levertijden van mazout kunnen al eens vertraging oplopen door drukte, maar een hele maand lijkt mij echt buitensporig. Daarbij kan men tot vandaag nog steeds geen leverdatum bevestigen. We willen daarom deze bestelling annuleren en een nieuwe plaatsen bij een leverancier die wel betrouwbaar is. De vraag is of we het kunnen hard maken om de 100 euro annulatiekosten te vermijden.
Alvast bedankt voor de hulp

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro

#2 , 27 jan 2015 13:37

Ze schrijven het zelf: spoedleveringen worden niet gedaan... :lol: :lol: :lol:
Wat staat er omtrent leveringstermijnen op de website van waarop u de bestelling plaatste?
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

ongelukbelaagd

#3 , 27 jan 2015 13:41

Wat een vreemd antwoord. Hoe weten die nu dat ge dat vraagt? Tenzij ze overstelpt worden met die vraag, wat geen wonder is wanneer ze 1 maand wachten.
Ik zou er werk van maken onder dat order onderuit te komen en een andere leverancier zoeken. Succes

Reclame

roharro

#4 , 27 jan 2015 14:07

Het antwoord staat in de bestelbon die u online hebt ingevuld:
leveringstermijn tot twintig WERKDAGEN!!!!!!!

Die zijn dus nog niet voorbij: u kunt (nog) niet annuleren.
Zoals ik reeds ontelbare malen schreef op dit forum:

bestelbon= contract = wettelijk bindend voor BEIDE partijen
In het latijn: "pacta sunt servanda".

k.b.

#5 , 27 jan 2015 14:14

Mijn excuses ... maar als ik bij 28/12 zie op mijn kalender is dit vandaag 30 dagen geleden ...
Volgens min is dit 4 weken + 1 dag + vandaag ...

Ook de 20 werkdagen zijn volgens min verstreken ... aangezien we vandaag de 21 ste werkdag zijn na 28/12
(enkel 1/1 valt weg aangezien het een wettelijke feestdag is)

k.b.

k.b.

#6 , 27 jan 2015 14:19

Mijn excuses ... maar als ik bij 28/12 zie op mijn kalender is dit vandaag 30 dagen geleden ...
Volgens min is dit 4 weken + 1 dag + vandaag ...

Ook de 20 werkdagen zijn volgens min verstreken ... aangezien we vandaag de 21 ste werkdag zijn na 28/12
(enkel 1/1 valt weg aangezien het een wettelijke feestdag is)

We zouden natuurlijk kunnen veronderstellen dat de leveranciers nog goedkopere aankoopprijzen verwachten :lol:

k.b.

roharro

#7 , 27 jan 2015 14:20

Er is een jaarwisseling geweest....
Feestdagen zijn geen werkdagen.....
Maar de mazout moet nu wel in aantocht ziin!

JPV

#8 , 27 jan 2015 14:26

21 januari was de 20ste werkdag (6-dagenwerkweek) na 28/12. Reken daar nog 5 tot 8 DAGEN vertraging bij, dan zit je op 29 januari als uiterste leverdatum.

k.b.

#9 , 27 jan 2015 14:29

Het is vandaag de 21 ste werkdag na 28/12 ....

Hier de 20 werkdagen ... :
29,30,31/12
2/1
5,6,7,8,9/1
12,13,14,15,16/1
19,20,21,22,23/1
26/1

En in aantocht ... ???
Heeft TS al telefoon gekregen om de levering van morgen aan te kondigen ... ? Ik denk het niet ...

k.b.

k.b.

#10 , 27 jan 2015 14:37

Bovendien is de stookolieprijs in deze maand met ongeveer 5 eurocent /l gedaald ...

Bij ons in de stad heeft het OCMW een groepsaankoop georganiseerd ( voor de winter ) ....
met zeer ruime levertijden ...

Reken maar dat die nu ook zo een automatisch mailantwoord kunnen instellen ...

k.b.

JPV

#11 , 27 jan 2015 14:38

zonder vermelding dat de werkdagen in een vijfdagenweek is, mag je uitgaan van zesdagenwerkweek

giserke

#12 , 27 jan 2015 14:50

Volgens mij is de grote daling van de mazoutprijs hun probleem. Heeft niks met 'drukke tijden' te maken.
Ze zullen hun voorraden hebben opgeslagen toen de mazout nog 30% meer kostte. In oktober/ november :wink:
Nu verkopen is een ferme streep door hun rekening. :wink:

bambipower

#13 , 27 jan 2015 14:57

neen, want volgens hun faq
De prijs van bestelling is de prijs van levering ongeacht het gegeven dat de prijs op moment van levering gestegen of gedaald is ten opzicht van de prijs van bestelling.

JPV

#14 , 27 jan 2015 15:13

neen, want volgens hun faq
De prijs van bestelling is de prijs van levering ongeacht het gegeven dat de prijs op moment van levering gestegen of gedaald is ten opzicht van de prijs van bestelling.
wat men hierboven bedoelt is dat het bedrijf op oktober X liter aankoopt tegen de toenmalige marktprijs en dus hoger dan de prijs die ze nu hebben om te verkopen, ongeacht of dat de prijs van december of van vandaag is.

Als prijzen sterk dalend zijn, betekent dit, zonder speciale verzekering hiervoor, dat de brandstofverdeler hierdoor een stuk verlies doet, minstens toch aan zijn marge geknabbeld wordt.
Als de prijzen stijgen, doet hij hier echter voordeel mee.

bambipower

#15 , 27 jan 2015 15:19

snap dan nog altijd het nut niet van te wachten met leveren. Ze hebben de olie, en wordt geleverd aan bestelprijzen... door te wachten met leveren, gaan ze niet extra winst maken. Wat ik vermoed : ze wachten zelf met bestellen en hebben nu geen (of amper) voorraad, omdat de prijzen dalen, en laten klanten wachten, die toch te veel moeten betalen (doordat ze vast zitten met besteldatum prijzen).

Terug naar “Huren”