Verhuurder wijzigt locatie opslagruimte

erika22
Topic Starter

Verhuurder wijzigt locatie opslagruimte

#1 , 21 jan 2015 18:32

Beste,

Sinds enige tijd huur ik in een gebouw een opslagruimte voorzien van een poort waar ik mijn bestelwagen kan inrijden.
Ik heb hiervoor een handelshuurovereenkomst afgesloten.

In dit gebouw zijn 4 opslagruimtes voorzien.
Mijn ruimte bedraagt 150 vierkante meter.

Nu heeft de verhuurder plots al mijn goederen verplaatst naar een ruimte van ongeveer 90 vierkante meter en waar geen inrijpoort voorzien is. Dit aan dezelfde huurprijs. Mijn oude ruimte heeft hij blijkbaar verhuurd aan iemand die meer wou betalen dan wat ik met hem had afgesproken.

In mijn huurcontract staat enkel vermeld dat ik een opslagplaats huur op het algemene adres (straat en huisnummer van het hoofdgebouw) geen juiste vermelding van welk deel en hoe groot. Ik heb enkel als bewijs foto's van de locatie waar ik zat inclusief foto's van de renovatie van dit gedeelte (dewelke ik zelf bekostigd heb) Meters zoals electriciteit en water zijn niet apart en kan ik dus ook niet als bewijs gebruiken.

Kan dit zomaar? En welke stappen dien ik te ondernemen?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 21 jan 2015 18:36

Staat er in uw contract dat u een directe toegang hebt?
In principe mag hij aan uw goederen niet aankomen.

Blijkbaar kan dat dus wel ...omdat intern geen van de opslagruimten afgesloten zijn?

U hebt in elk geval bewijzen de foto's .- de sleutels van van de poort ..quid dat een het begin van bewijs is.

Verhuurder aangetekend en met gewone brief in gebrek stellen.
Dat u direct uw gehuurde plaats terug wil - dat hij geen toelating heeft om uw goederen te manipuleren en dat u indien u uw plaats niet binnen de x dagen terug hebt de zaak voor de rechter zal brengen.
Lees wel eerst goed uw contract.

Reclame

Terug naar “Huren”