elk een eigen woning - wettelijk samenwonen - woonbonus?

54321
Topic Starter

elk een eigen woning - wettelijk samenwonen - woonbonus?

#1 , 10 jan 2015 23:00

Mijn partner en ik denken erover om wettelijk te gaan samenwonen. Momenteel wonen we feitelijk samen en hebben we twee kinderen.
Voordat we samen woonden kochten we beiden een eigen huis. We wonen nu in het huis van mijn partner, mijn huis verhuren we.

Welk effect heeft het eventueel wettelijk samenwonen op onze belastingsbrief, meerbepaald op de woonbonus? Kunnen we de woning waar we wonen nog inbrengen, of is er dan geen sprake meer van 'eerste en enige woning' en kunnen we dan voor geen van beide woningen meer genieten van de woonbonus?

bedankt!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
wouter_dm

#2 , 16 mar 2015 16:46

heeft u al een antwoord gekregen op uw vraag? Ik zit namelijk in exact dezelfde situatie momenteel, en het eventuele antwoord interesseert mij dus ten zeerste!
Onze situatie is misschien licht anders aangezien we momenteel slechts voor 1 van beide woningen de woonbonus genieten, de andere woning is nooit voor geleend.

Alvast bedankt!

Reclame

Terug naar “Huwelijk & Samenwoning”