samenwonen bij moeder

gorens
Topic Starter

samenwonen bij moeder

#1 , 27 dec 2014 18:50

ik ben 47 jaar, woon bij mijn 68 jarige moeder. wettelijk geregistreerd samen op hetzelfde adres .
er is famillie discussie over de financiele bijdrage die ik moet inleveren.

ik weet als ik bij mijn moeder woon dat wij samen de kosten delen. maar mijn broer beslist er anders over.
ik alleen woon bij mijn moeder. mijn broer woont bij zijn vrouw in een andere gemeente.

hij laat weten dat ik een bezoeker bij mijn moeder ben, niets meer of minder.
ik ben volgens mijn broer verplicht mijn volledige uitkering af te geven aan mijn moeder.
mijn moeder bepaald dan hoeveel loon ik mag hebben per maand, zij bepaald mijn loon en doet wat ze ermee wil.
desnoods geeft zij mijn volledige loon aan mijn broer af. is dat correct ?

wat zij de wettelijke voorwaarden ?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro
Juridisch actief: Ja

#2 , 27 dec 2014 18:56

Er zijn geen wettelijke voorwaarden.
Al uw inkomsten afgeven aan uw moeder dateert uit de periode van de feodaliteit met zijn leenheren en vazallen.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

gorens
Topic Starter

#3 , 27 dec 2014 19:50

hartelijk dank . dat dacht ik ook .
één zaak is wel normaal, dat ieder zijn kosten deelt.
maar mijn geld afgeven ? dat dacht ik ook. niet echt normaal dus.

Reclame

eylis

#4 , 27 dec 2014 20:38

en laat je broer vriendeijk weten dat wat jij en je moeder afspreken over hoe jullie de kosten verdelen een zaak tussen jullie beiden is. Je bent gedomicilieerd op dat adres, je bent meerderjarig en je moeder ook. Voor zover ik deze situatie kan lezen is je broer niet jullie wettelijke voogd en heeft hij bijgevolg geen regels op te leggen. Nog iets wat je hem kan meedelen: zelfs al was je een bezoeker. Ik heb nog nooit gehoord van een wettelijke regel die bepaalt dat een bezoeker zijn loon moet afstaan aan de heer/vrouw deze huizes. Tzou me wat moois worden...We gaan eens op bezoek bij Tante terese, oeps heel ons maandloon weg... Je kan je broer ook vriendelijk adviseren zich eens terdege te informeren bij een juridisch onderlegd persoon of een forum bijvoorbeeld. Want hij heeft héél vreemde denkbeelden :-)

ongelukbelaagd

#5 , 05 jan 2015 15:11

Broer hoopt waarschijnlijk je niet-opgebruikte loon te erven als je moeder komt te overlijden...

Terug naar “Huwelijk & Samenwoning”