Met onze studentenvereniging (Feitelijke Vereniging) gaan wij elk jaar op skireis met een reisorganisatie. Vorig jaar heeft onze reisverantwoordelijke een contract afgesloten voor een 50tal plaatsen. Dat is toen heel slecht afgelopen omdat we de reis maar niet volgeboekt kregen. Uiteindelijk hadden we zo'n 15 plaatsen over. We heben deze toen 8 weken op voorhand geannuleerd, en contractueel zou ons dat 100 euro per plaats kosten.
Bij de bespreking voor een skireis voor dit jaar hebben we wel een deal kunnen maken met de reisorganisatie, waarbij we slechts 750 euro moesten betalen op voorwaarde dat we dit jaar opnieuw met hen zouden meegaan.
Dat contract is nu meer dan een jaar geleden opgesteld, en we hebben nog steeds geen factuur ontvangen voor die annulatievergoeding. Hoe lang blijft zoiets geldig? Kunnen ze dat geld over pakweg een jaar nog steeds opeisen? Voor een vereniging waarbij het bestuur jaarlijks wisselt is het natuurlijk belangrijk dat we daar oog op hebben, zodat we die kost in het budget kunnen inschrijven.
In het contract staan geen termijnen.