Gokschulden worden niet afbetaald

Boempatat
Topic Starter
Berichten: 1

Gokschulden worden niet afbetaald

#1 , 18 dec 2014 13:17

Hallo iedereen

Voor we echt verdere stappen ondernemen had ik graag eerst iemand met verstand van zaken zijn mening gehad..

Even kort het verhaal schetsen, mijn ouders hadden 25 jaar een gokkantoor (paardenrennen en voetbal) opgestart.
In de beginjaren zijn hier veel 'vriendschappen' ontstaan, zo ook natuurlijk tussen klanten en mijn vader. Hij was toen veel te goedgelovig en liet sommige van zijn 'vrienden' telefonisch gokken op live-paardenrennen. Ze verloren veel meer dan dat ze wonnen en enkelen kwamen dan ook nooit betalen, zo zijn hier veel klanten die schulden hebben/hadden bij ons.
Nu is mijn vader enkele jaren geleden spijtig genoeg overleden, maar wij wouden/willen natuurlijk dat de schulden van zijn klanten alsnog aan ons betaald worden. Veel van hen hebben dit ondertussen ook gedaan, maar toch zijn er nog een paar die achterblijven..
Van niemand hadden wij natuurlijk iets op papier staan, toch hebben wij in overleg met onze grootste schuldenaar een aflossingsplan opgesteld, die hij ook heeft ondertekend en elke keer wanneer hij kwam betalen tekende hij het betaalde bedrag af.
Hij heeft enkele duizenden euro's terug betaald, maar er staat nog een openstaande schuld van om en bij de 20.000€. De laatste keer dat hij kwam betalen (februari van dit jaar) vertelde hij ons dat het nu even slecht ging gaan, hij is zelf ook zelfstandig (!) en de zaken gingen minder goed dan verwacht. In juli hebben wij hem nogmaals gecontacteerd (altijd via sms) en hij zei dat hij in augustus of september zeker zou komen. Tot nu toe hebben we hem niet meer gezien of gehoord ivm de afbetalingen.
Onze vraag is, wat kunnen wij doen? We hebben al vaak op het punt gestaan om met ons hele verhaal naar een advocaat te gaan en hem een zaak aan te smeren, maar wat als hij echt geen geld heeft en zijn schulden nietig worden verklaard? Of kan dit niet zomaar?

Moesten er nog vragen zijn, ik beantwoord ze graag.

Alvast hartelijk dank voor het lezen van ons verhaal.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 22 dec 2014 07:37

al eens gekeken of hij niet failliet is?

Franciscus
Berichten: 38603

#3 , 23 dec 2014 17:50

Gokschulden ...hoe gaat u die opeisen?

Reclame

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”