Verjaring schuld 'door ambachtslui geleverd werk'

u24296
Topic Starter

Verjaring schuld 'door ambachtslui geleverd werk'

#1 , 18 dec 2014 08:28

Kan iemand mij een antwoord geven op de volgende vraag :

Ik heb in 2013 een gashaard laten installeren bij mij thuis. Ik heb op het moment van de bestelling (Feb 2013) een voorschot faktuur betaald. De plaatsing zelf is gebeurd in Juni/Juli 2013. Tot nu toe heb ik nog geen faktuur ontvangen voor het resterende bedrag.

Vanaf wanneer kan ik de verjaring inroepen voor dit geval. Na wat rondsurfen op internet is er sprake van een éénjarige verjaring, ik weet alleen niet vanaf wanneer deze begint te lopen (vanaf levering = installatie bij mij thuis of vanaf einde van het jaar waarin de installatie gebeurd is).

Alvast bedankt voor een antwoord.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Juridisch actief: Nee

#2 , 18 dec 2014 10:15

verjaring is maar na 10 jaar
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

u24296
Topic Starter

#3 , 18 dec 2014 11:04

Hartelijk dank voor het snelle antwoord.

Ik had mij laten misleiden door volgende informatie (http://www.gerechtsdeurwaarders.be/inde ... stermijnen" onclick="window.open(this.href);return false;)

Prijzen van goederen, verkocht door handelaars aan particulieren : 1 jaar (B.W. art. 2272, wet 1 mei 1913, art. 5 vanaf het einde van het kalenderjaar waarin de verkoop plaats vond)
Prijzen van door ambachtsluit geleverd werk : 1 jaar (Wet 1 mei 1913, art. 5 vanaf het einde van het kalenderjaar waarin het werk verricht werd)

Reclame

denlowie
Juridisch actief: Nee

#4 , 18 dec 2014 13:11

de factuur van een gewone verkoop van een handelaar aan een particulier: verjaart na 1 jaar, maar hier is sprake van levering en plaatsing.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

u24296
Topic Starter

#5 , 18 dec 2014 18:28

Nogmaals hartelijk dank voor de reacties. I will rest my case en hopen dat ze de faktuur niet meer sturen :-)...

Terug naar “Andere”