Problemen al vanaf bestelling tot en met levering

jedisparkle
Topic Starter

Problemen al vanaf bestelling tot en met levering

#1 , 16 dec 2014 18:57

In het kort mijn verhaal:
Via een kennis laat ik iemand een stuk glas komen opmeten bij mijn thuis.

Via mail krijg ik dan de maten door en de prijs hiervoor.
In maart 2014 bevestig ik per mail dat ik akkoord ga met het voorstel.

Enkele weken erna brengt de verkoper terug een bezoek omdat hij denkt dat hij verkeerd gemeten had.

Midden juni 2014 komt hij het glas dan zelf leveren en installeren, maar hij heeft enkele problemen:
- de muren lopen niet heel recht, dus het glas is te groot
- hij had ook niet gelet op de electrische aansluitingen op de muur, dus deze moest hij ook demonteren

Zijn oplossing was de zijkanten van de muren wat afschuren.
Dit kwam hij ook doen de week erna, gevolg heel het huis onder stof en hij zal al terug op de blote muur en het paste nog altijd niet.

Zijn voorstel was dat hij een nieuw glas ging bestellen en hij ging zijn best doen om dat nog voor het bouwverlof te kunnen leveren.
Eind augustus 2014 neem ik zelf terug contact om te vragen waar het glas nu bleef.
Begin september 2014 kreeg ik een mail waarin stond dat hij me de volgende week een leveringsdatum ging bezorgen.
Eind september 2014 nam ik dan terug zelf contact op.
Half november 2014 kreeg ik dan het bericht dat het glas beschikbaar was en dat het volgende week ging geleverd worden.
Hij ging niet zelf komen, maar een plaatser. Deze moest ik niet helpen want het glas was nu in 2 delen.
Ik protesteerde dadelijk want zijn eigen woorden waren toen hij kwam opmeten "dat glas moet in één stuk zijn, want anders trekt het op niks".
Ik herinnerde hem aan zijn eigen woorden maar hij beweerde dat het allemaal wel ging meevallen.

Omdat we nu al ondertussen meer dan 6 maanden aan het wachten waren lieten we de plaatser toch maar komen.
Deze is dan gekomen, heeft alles geplaatst en is terug vertrokken zonder enige vorm van leveringsbon te laten tekenen of achter te laten.

Nu het glas er hangt zijn we helemaal niet tevreden, de "spatie" tussen de 2 delen is zeer storend en "trekt inderdaad op niks".

Na de plaatsing hebben we de vertegenwoordiger 2 weken niet meer gehoord tot gisteren.
Hij wil nu komen afrekenen.

Maar ik wil helemaal niet betalen wat hij had voorgesteld, per slot van rekening heeft hij niet geleverd wat hij voorgesteld had.

Kan ik hiermee een korting afdwingen, of in het slechtste geval, als hij me voor de rechtbank daagt omdat ik niet betaal, wat zijn mijn kansen dan?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Sirkii

#2 , 16 dec 2014 20:59

Aangetekend de verkoper er op wijzen dat de afspraak was om glas in een stuk te leveren en dat ie bv 8 weken heeft (bv tot 28 februari) om het alsnog in orde te maken. Je bestelmail en de verkeerd gelopen eerste poging zijn voldoende bewijs van je bestelling in een stuk. De betreffende brief ook per gewone post versturen. Zie elders alhier voor de detailgeplogendheden.

Reclame

Terug naar “Consumenten Koop”