grove mankementen bij aankoop van nieuwbouwappartement

Vera'tje
Topic Starter

grove mankementen bij aankoop van nieuwbouwappartement

#1 , 31 aug 2007 19:51

Hallo,
Ik heb een nieuwbouwappartement gekocht, maar het moet nog beschreven worden bij de notaris. De vloer is doorheen het ganse appartement zeer slecht gelegd. De verkoper wil alle slechte tegels eruit nemen en opnieuw door de aannemer laten leggen. De buren hebben hetzelfde probleem, zij hebben de tegels laten verwijderen en opnieuw laten leggen, zonder het gewenste resultaat.
Kan ik aan de verkoper vragen om een volledig nieuwe vloer te laten leggen aangezien de herstelling die hij voorstelt niet het gewenste resultaat geeft? Kan ik zelf een vloerder aanstellen? Is de verkoper niet verplicht om mee te dragen in de herstellingskosten, eventueel volledig nieuwe vloer? Wat kan ik hem voorstellen?
Verder zijn er nog zaken die afgewerkt moeten worden. Kan ik bij de notaris vragen om een deel van het geld te laten "bevriezen" totdat alle herstellingen gedaan zijn en de afwerking in orde is?

gegroet

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
j.demoor

#2 , 02 sep 2007 12:04

Uit ?Ik heb een nieuwbouwappartement gekocht? leid ik af dat de koop reeds GESLOTEN is bij onderhandse akte.

?Art.1642.De verkoper moet niet instaan voor de gebreken die ZICHTBAAR zijn en die de koper zelf heeft kunnen waarnemen?(Burgerlijk Wetboek).

De gebreken die u aanhaalt zijn zichtbare gebreken.

In de onderhandse akte dienden dan de zichtbare gebreken en de remedies opgenomen te zijn.Met [b]WEDERZIJDS [/b]akkoord kan dit ook nadien.

Ga volledigheidshalve naar (geconsolideerde wetgeving) onder Belgisch Staatsblad in http://just.fgov.be .Klik in de balk achter ?Juridische aard? op het omgekeerd driehoekje uiterst rechts en zoek daar de nodige WetBOEKEN.

Reclame

Terug naar “Kopen”