Beste lezers.
Infrax is bezig de premies terug te vorderen van alle zonneboilerinstallaties die destijds zijn uitgevoerd door de firma
2XM PROJECTS bvba
info@mysolarboiler.be
http://www.mysolarboiler.be" onclick="window.open(this.href);return false;
Eeckhoutdriesstraat 84 G
9140 Temse
Telefoon : 070 22 11 14
BTW: BE 0440 392 668
Firma ook gekend onder de naam eneryrebels, mysolarboiler ...
Deze firma is failliet verklaard en ze namen het niet zo nauw met juiste gegevens verstrekken blijkbaar.
Zo hadden ze bijvoorbeeld op het factuur 90 collectorpipes gezet i.p.v. de 50 die ik had liggen, ze gingen na mijn melding hiervan dit verbeteren maar nooit niks meer van gezien en nu zijn ze van de aardbol verdwenen.
Ook zag ik van de man die thuis komen controleren is van Infrax dat ze sommige documenten met mijn naam ondertekend hadden waar ik niks van afwist.
Dit verhaal komt bij vele gedupeerden voor die bij deze firma in goeder trouw gehandeld hebben, hier is meer van te vinden op zonnestraal.be --> http://www.zonstraal.be/forum/viewtopic ... 35&t=17463" onclick="window.open(this.href);return false;
Nu komt infrax af met het verhaal dat er niet het aantal collectorpipes op het dak liggen als er op het faktuur 50 i.p.v. 90 staan en als belangrijkste reden dat op de zonneboiler geen Solar Keymark zou staan.
Dat de premie pro rata het aantal collectorpipes is kan ik inkomen, geen probleem.
Maar hun belangrijkste reden nl het Solar Keymark daar gaan ze zomaar vanuit dat dit niet in orde is.
De persoon van Infrax ging dat zoeken op de waterboiler zelf, normaal heeft dat Solar Keymark betrekking op de heatpipe collectoren en niet de boiler, ik heb dus 2 collectoren liggen met elk 25 collectorpipes, die wist dus blijkbaar al niet waar hij dat Solar Keymark moest zoeken.
Ik heb ondertussen de firma in China teruggevonden waar de bewuste 2XM projects zijn spullen aankocht en daar staan inderdaad certificaten voor solar Keymark en EN12975 die hoop ik van toepassing zijn op mijn collectoren.
Als dat zo is hoop ik dat ze hun mening herzien tenzij ze dan weeral iets anders uitvinden om hun premie terug te vorderen
Wie controleert nu eigenlijk Infrax of Eandis want dit verhaal is al te gortig, eigenlijk controleren ze bitter weinig en vorderen gewoon alles terug.
mvg
Frank