Aankoop nieuwe auto als tweedehandsauto

Koentjev
Topic Starter

Aankoop nieuwe auto als tweedehandsauto

#1 , 28 okt 2014 11:32

Beste,

Wij hebben vorige week een auto gekocht maar nog niets geregeld qua inschrijving en de verzekering is even op jaarlijks verlof. Nu de garage (erkende dealer) belde ons om te melden dat zij de auto (demowagen met een paar kilometer) zouden moeten inschrijven deze maand.. wss voor hun cijfers of weet ik veel of omdat het een demo is.

Nu heeft hij een tweede voorstel: wij krijgen gratis parkeersensors, gratis eerste onderhoudsbeurt en gratis de keuring als hij het een aantal dagen op de garage mag inschrijven.

Is dit ok?

Wij kopen de nieuwe auto dan wel tweedehands maar gaan hem waarschijnlijk niet doorverkopen maar uitslijten en indien toch is de paar dagen wel uit te leggen. Voor een lening denk ik ook niet dat dit een probleem is, dacht dat onder de twee jaar autos als nieuw worden beschouwd.

Mis ik iets waarom dit geen goede deal is voor ons?

Zelfde wagen, zelfde prijs, + parkeersensors + gratis eerste onderhoud + onze auto wordt nog eens extra gekeurd. (ik denk garantie blijft ook dat was ik vergeten vragen maar zal ik nog doen)

Alvast super bedankt voor de hulp!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sloeberken

#2 , 28 okt 2014 12:36

Opletten met u garantie, op tweedehandswagen normaal 1 jaar de fabrieksgarantie blijft wel. Zou toch meer uit de brand trachten te slepen die keuring is geen extra voordeel.
Normaal gebeurt dikwijls eerste onderhoudsbeurt gratis op 10.000km of minder. Denk dat verdeler er veel meer profijt zal mee doen dan die parkeersensors.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Koentjev
Topic Starter

#3 , 28 okt 2014 13:13

De garantie blijft en staat ook zo op hun website, dat heb ik ook aan de verkoper gevraagd en heeft hij mij bevestigd. Zal hij ook op de factuur plaatsen. Hij zei ook dat het eerste betalende onderhoud gratis zal zijn.

Is er een verhoging van inschrijvingskost?
Waarschijnlijk moet ik dan ook meteen elk jaar naar de keuring gaan in plaats van de eerste keer na 4 jaar?

Wat zou u dan extra uit de brand proberen slepen?

Reclame

sloeberken

#4 , 28 okt 2014 14:01

Volgens mij hebben ze die auto van de firma gekocht als demo wagen aan een veel lagere prijs. Voor mij zouden ze minsten 10 a 15% van de prijs moeten doen. Voor u alleen maar nadelen en voor hun voordelen, dus moet je durven praten, een ja kan je krijgen een neen valt te betwisten. Laat zeker ook alles op de bestelbon zetten.

Koentjev
Topic Starter

#5 , 28 okt 2014 14:04

Ik heb even gebeld met de garage en de inschrijving zou hetzelfde zijn, de keuring is ook pas 1ste keer na 4 jaar.

Er zouden dus geen addertjes onder het gras zijn voor ons buiten dat we eventueel later moeten zeggen als we hem door verkopen, dat hij 3 dagen ofzo op de naam van de garage heeft gestaan.

Daarvoor krijgen we dan de sensors +-350 euro, en eerste gratis onderhoud +- 150 euro.

Het is inderdaad voor zijn cijfers en als hij het zo doet krijg hij er nog een % op waarvoor hij dan iets aan ons geeft. Dat is wel max om er iets aan over te houden want hij moet ook de 1ste inschrijving betalen en de keuring.

So that's the story :) nu is de vraag enkel nog doen of niet.. hij zei dat het voor hem eender blijft wat wij beslissen.

Wij hebben ook een korting voor demo gekregen van 1800 euro terwijl hij bijna geen kilometers had dus dat hebben ze al gedaan.. (dat was al tussen de 10 a 15% van aankoopprijs)

sloeberken

#6 , 28 okt 2014 15:14

Als er een goede vertrouwens band is, zie ik niet in om het niet te doen.

Terug naar “Consumenten Koop”