Auto te laat bij dealer; wat zijn mijn rechten?

autogek7
Topic Starter
Berichten: 2

Auto te laat bij dealer; wat zijn mijn rechten?

#1 , 03 okt 2014 19:26

Ik heb 6 maanden geleden een nieuwe wagen besteld bij een officiële dealer. Het gaat om een nieuw model dat nog op de markt moest gebracht worden dus de wagen moest nog geproduceerd worden. Er werd mij beloofd dat de wagen ten laatste op 2 oktober 2014 zou klaar zijn en bij de dealer zou staan, klaar om opgepikt te worden. Die datum is nu verstreken en de wagen is er nog steeds niet. Wat kan ik nu doen?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro
Berichten: 13438
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#2 , 03 okt 2014 19:31

Beginnen met de kleine lettertjes te lezen op de bestelbon.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

mava105
Berichten: 22869
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#3 , 03 okt 2014 20:04

Staat die datum van 02.10 geschreven op uw bestelbon?
http://www.consumentenbond.nl/juridisch ... o-te-laat/" onclick="window.open(this.href);return false;

Reclame

autogek7
Topic Starter
Berichten: 2

#4 , 03 okt 2014 20:22

Staat die datum van 02.10 geschreven op uw bestelbon?
http://www.consumentenbond.nl/juridisch ... o-te-laat/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ja, de datum staat expliciet vermeld op de bestelbon. Ik heb wel gemerkt dat de link die je hebt gestuurd afkomstig is van een Nederlandse website. Misschien geldt hetgeen in het artikel staat dus misschien niet voor België?

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#5 , 03 okt 2014 21:18

Wanneer de levertijd wordt overschreden, dan krijgt de ondernemer in eerste instantie een nadere termijn om alsnog te leveren. Dit is maximaal een maand. Mocht de ondernemer uw bestelling dan nog niet afgeleverd hebben, dan kunt u de bestelling kosteloos annuleren of een schadevergoeding vragen. Er moet dan wel sprake zijn van financiele schade als gevolg van het uitblijven van de levering.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Franciscus
Berichten: 39724
Juridisch actief: Nee

#6 , 03 okt 2014 21:21

http://www.ejustice.just.fgov.be/cgi_lo ... e_name=wet" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ejustice.just.fgov.be/cgi_lo ... 2013122123" onclick="window.open(this.href);return false;
http://economie.fgov.be/nl/consument/Ha ... /index.jsp" onclick="window.open(this.href);return false;
zie bij contracten - bestelbon - onderaan de tekst gaat het over autocontracten.

http://economie.fgov.be/nl/consument/Ha ... C71-iWvgYw" onclick="window.open(this.href);return false;

Normaliter zou ik nog enkele dagen wachten en volgende week eens bellen en dan tegen einde van de week een AS en gewone brief sturen waarin u herinnert aan de data op de bestelbon.
Om zeker te zijn eerst wel eens de algemene voorwaarden op de bestelbon/website te lezen.

Terug naar “Consumenten Koop”