ziekteverlof combineren met bijberoep?

pipoka
Topic Starter

ziekteverlof combineren met bijberoep?

#1 , 25 sep 2014 17:02

Beste,

Ik ben een maand in ziekenverlof voor mijn job op school. Ik vroeg mij af of ik mijn bijberoep van zelfstandig logopediste mag blijven uitoefenen? Zijn daar voorwaarden aan verbonden? Wie kan beslissen of ik al dan niet mijn bijberoep mag verderzetten?

Alvast bedankt voor uw reactie!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
j.demoor

#2 , 27 sep 2014 11:16

Mijns inziens moet uw attest van ‘ziekenverlof’ uitdrukkelijk vermelden dat u tijdens dat verlof uw bijberoep van zelfstandig logopediste mag blijven uitoefenen.
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

LeenW

#3 , 27 sep 2014 11:36

Maar dat gaat niet veel voorkomen denk ik. Een maand "in ziekenkas", maar toch soortgelijk werk als zelfstandige aankunnen komt toch dicht in de buurt van profiteren, niet?

Reclame

mava105
Juridisch actief: Nee

#4 , 27 sep 2014 16:21

Welke was de reden van uw ziekteverlof? Indien gebroken voet zou het m.i. wel kunnen. Met burn-out natuurlijk niet.

JPV
Juridisch actief: Ja

#5 , 29 sep 2014 07:02

Beste,

Ik ben een maand in ziekenverlof voor mijn job op school. Ik vroeg mij af of ik mijn bijberoep van zelfstandig logopediste mag blijven uitoefenen? Zijn daar voorwaarden aan verbonden? Wie kan beslissen of ik al dan niet mijn bijberoep mag verderzetten?

Alvast bedankt voor uw reactie!
Statutair of contractueel?

Terug naar “Andere”