extra volmachthouder

Pelter
Topic Starter

extra volmachthouder

#1 , 13 jul 2014 15:25

Vriendin van mij heeft zich steeds bekommerd voor haar grootouders ( wel niet financieel ) .
Op een gegeven moment komt grootmoeder te overlijden .
Na enige tijd begint een andere kleindochter van haar grootvader zich meer en meer te bekommeren om hem .
Wij vinden dit zeer vreemd dat ze zich net nu vaak komt presenteren bij hem.
Het komt net over of de andere kleindochter plots alles in handen wil nemen van grootvader .
Beetje bij beetje manipuleert deze kleindochter haar grootvader en op den duur word alles door andere kleindochter stiekem uit handen genomen van mijn vriendin .
Mijn vriendin is dus door andere kleindochter op de achtergrond gezet .
Wij merken dat ze nu plots een zeer goede band heeft met grootvader.
Grootvader heeft mijn vriendin ook nog wel graag maar we merken dat hij nu alles in handen geeft of heeft gegeven van andere kleindochteren ze is zeer bij de pinken om alles proberen te ontnemen van mijn vriendin waar ze dus in lukt.
Nu komen we te weten dat hij de kleindochter zelfs de volmacht heeft gegeven over zijn rekeningen .
Daar mijn vriendin zich hier allemaal vragen bij stelt wil ze proberen ook een volmacht over grootvaders rekeningen te krijgen dit gewoon ter controle .
Indien grootvader ermee instemt zou de andere kleindochter dit dan te weten komen dat ook mijn vriendin een volmacht heeft?
Natuurlijk rekening houdend dat grootvader dit niet tegen de volmachthoudende kleindochter zegt.
De moeder van mijn vriendin en de moeder van de andere kleindochter en tevens dochters van grootvader hebben geen band meer met hun vader .

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
basejumper

#2 , 13 jul 2014 16:59

De grootvader kan volmacht geven aan wie hij dat wil. De eerdere gevolmachtigden worden door de bank niet in kennis gesteld van eventuele nieuwe volmachten. Het is anderzijds ook wel aan de grootvader om die keuze te maken. Het is weinig kies dat u zichzelf opdringt om een volmacht te krijgen.
Plaats u zelf in de positie van de grootvader en denk er dan eens over na vanuit zijn positie...
Indien de grootvader nog de volheid van bevoegdheid heeft, dan hebt u geen zaken met zijn financiën.
Indien u vindt dat grootvader mentaal niet meer in staat is bewuste beslissingen te nemen, moet u een procedure van voorlopig bewind opstarten.
Indien u problemen heeft met de huidige gang van zaken, wees dan zo oprecht om dat probleem op tafel te leggen en bespreekbaar te maken. Mogelijk komt u tot een werkbare afspraak binnen de familie.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Pelter
Topic Starter

#3 , 14 jul 2014 11:10

Voorlopig bewind zien wij niet direct zitten wegens andere omstandigheden .
Maar de kleindochter die nu de volmacht heeft en dus ook de bankuittreksels kan gaan afhalen , wil ons deze niet laten inkijken zodat wij kunnen zien of alles correct verloopt .
Het is ons niet te doen om de financieen , maar wel over de controle dat alles correct verloopt en kleindochter niet stiekem gelden versluist.

Wij gaan ons zeker niet opdringen om een volmacht te bekomen .

Reclame

Creatief

#4 , 31 jul 2014 22:16

Zo lang de grootvader leeft, kan die vriendin niets ondernemen. Als de erfenis openvalt, kunnen de bankhistorieken opgevraagd worden.

Terug naar “Bank & Beurs”