Hallo,
Ik heb eens een vraagje.
Ik heb een zoontje van bijna drie jaar en woont nu grotendeels bij mij.
De papa heeft gevraagd of ik wilde nadenken over co ouderschap.
Nu ben ik daarover aan het nadenken en moet toegeven dat ik dit niet geheel een verkeerd voorstel vind.
Papa heeft evenveel recht op zijn kind om te zien,
maar natuurlijk begin je dan te lezen op het internet over: ervaringen, verhalen, etc.
Soms staat mijn haar ervan recht,
Ik wil mijn kind geen onrecht aandoen en wil natuurlijk ook aan zijn welzijn denken.
Maar hij zit nu ook al bij twee verschillende onthaalmoeders (al gaat hij bij mijn onthaalmoeder niet zo vaak) en hij past zich vrij snel aan, aan nieuwe situaties.
Maar als je leest wat het allemaal met zo een klein kindje kan doen..
Dat wil ik dan ook weer niet.
Al weet ik wel dat er overlaatst ook co ouderschap is toegestaan bij een kind dat 6 maanden ouder is dan mijn zoontje, dus hangt eerder van kind tot kind af?
dus ben nu nog altijd aan het twijfelen.
Maar moesten we overeenkomen, de papa en ik overeen en we kiezen voor co ouderschap: Wordt er dan altijd een maatschappelijk onderzoek / sociaal onderzoek ingesteld? Ook als beide partijen overeenkomen?
Of komt er enkel een sociaal / maatschappelijk onderzoek van, als men niet overeenkomt in een beslissing (ex partners kwa regeling)
Speelt het in mijn nadeel dat mijn ex vriend (we waren niet getrouwd) wel werk heeft en ik momenteel niet?
Ik heb dus wel meer tijd voor mijn kindje dan mijn ex... dus het lijkt me kantje boortje...
Speelt het eventueel ook in mijn voordeel dat mijn zoontje vanaf onze breuk (september 2013) bij mij heeft gewoond buiten 9 dagen per maand?
Ik ben misschien wel werkloos, maar mijn kind zal nooit wat te kort komen.
Graag had ik hierop een antwoord gehad, want mijn hoofd draait driehonderd keer per uur en ik zie mijn zoontje doodgraag en zou hem nooit van zijn leven willen verliezen of missen...
Wanneer je niet mee bent met zulke situaties, maken sommige sites je echt bang en benauwd, dus ik dacht... Ik vraag het even hier.
Met vriendelijke Groeten,