betwisting verkoopwaarde echtelijke woning

roberto
Topic Starter

betwisting verkoopwaarde echtelijke woning

#1 , 03 aug 2007 12:53

Beste,

na mijn echtscheiding is nu de procedure ?vereffening en verdeling?gestart bij de notaris.
Mijn ex partner, die gedurende de 5 jaren durende echtscheidingsprocedure in de echtelijke woning verbleef/verblijft, wil de woning ?inkopen?.
Hiertoe werd door de notaris twee expert schatters aangesteld teneinde een sluitende verkoopswaarde te bepalen van de echtelijke woning. Onderling kwamen wij, ook niet bij de notaris, tot een akkoord over de prijs.

Deze expert schatters zijn twee maand terug in bijzijn van zowel ikzelf als mijn ex partner onze woning komen inspecteren. Ondertussen hebben beide expert schatters een identieke verkoopwaarde van de woning bepaald.

Nu betwist mijn ex partner echter de vaststellingen van de beide experten. Mijn ex partner heeft nu een 20 pagina?s tellende brief geschreven aan deze expert schatters waarin ze (alhoewel ze zelf aanwezig was) beweert dat de experten heel wat gebreken aan de woning over het hoofd hebben gezien. Ze beweert dat de meeste gebreken NU pas aan het licht zijn gekomen NA het plaatsbezoek van de experten (dus tijdens de voorbije twee maand).
Zo ondermeer wordt nu opeens gesproken van vochtige plekken in de muren, muurisolatie die stuk gevreten is door muizen, gesprongen leidingen, slecht werkende schouw, teveel om op te noemen..
Ook schrijft ze dat sommige beweringen, vaststellingen van de expert schatters niet juist zijn.

Dit schrijven van mijn ex partner heeft natuurlijk enkel tot doel de geschatte waarde nog te verlagen.

Ik vraag me af:

- is de vaststelling van de verkoopprijs/waarde van de echtelijke woning door deze expert
schatters niet bindend, onbetwistbaar?
- welk voor nut heeft het dat mijn ex partner een schrijven richt aan deze expert schatters?
Hun taak is toch volbracht en kunnen hierop toch niet meer terugkomen?
- met dit schrijven lijkt het toch of ze de deskundigheid van de expert schatters betwist, en
deze mensen beledigd?
- indien deze plotse gebreken effectief zouden zijn, dan had zij als bewoonster van de
echtelijke woning er moeten op toezien ?n de nodige maatregelen treffen opdat de woning
verder in een goede staat zou verblijven? Zij heeft hieraangaande hopelijk toch ook
verplichtingen?

Met vriendelijke groeten,
Roberto

Reclame

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding