Beëindigen wettelijk samenwonen

Kristofke
Topic Starter

Beëindigen wettelijk samenwonen

#1 , 24 jun 2014 10:37

Mijn partner wil het wettelijk samenwonen beëindigen, we zitten nu dicht bij de uiterste indieningsdatum online.

Is het daarom mogelijk om deze aangifte nog gezamenlijk te doen, maar dat bv. na de aangifte indiening het wettelijk samenwonen wordt stopgezet, worden de aanslagen dan automatisch apart gevestigd ondanks de gezamenlijke indiening?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
wanton

#2 , 24 jun 2014 15:18

U dient voor 2013 een gezamenlijke aangifte te doen , zeker als u per 1 januari 2014 samenwoonde.
U schrijft daarna best een brief aan uw controle kantoor met de vraag , wegens de stopzetting van samenwoonst, om uw aanslag afzonderlijk te berekenen. Dat kan!
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

VDG2

#3 , 24 jun 2014 18:09

Het is het jaar waarin de wettelijke samenwoning wordt beëindigd die telt. Dus voor inkomstenjaar 2013 (aanslagjaar 2014) is het nog gezamenlijk.
Indien de beëindiging in 2014 wordt doorgevoerd zullen jullie voor inkomstenjaar 2014 (aanslagjaar 2015) een afzonderlijke aangifte moeten doen.

Reclame

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”