kinderrekening

VISSER
Topic Starter

kinderrekening

#1 , 30 jul 2007 21:56

Weet er iemand of het mogelijk is - door de rechter aanvaard wordt - om een kinderrekening enkel op naam van ??n ouder te openen, dus ook zonder volmacht aan de andere ouder?

Gezien tegenpartij zich nooit iets aangetrokken heeft van de financi?le zaken tijdens ons huwelijk, noch tijdens de periode van feitelijke scheiding, en mij boekhouder laat spelen voor alle kosten mbt onze kinderen, sta ik er op dat ik de kinderrekening uitsluitend beheer. Op deze kinderrekening wordt enkel de kinderbijslag gestort. Een eventueel tekort dient door beide ouders voor de helft te worden aangevuld.

Heeft iemand dit al kunnen bekomen? Het lijkt mij trouwens heel onpraktisch als je met twee aan ??n en dezelfde rekening kan.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Prinsesje

#2 , 08 aug 2007 11:45

Hoi,
Via bemiddeling en akkoord van de tegenpartij hebben we onlangs een overeenkomst gemaakt dat ik de kindrekening op mijn naam open. Ik heb enkel volmacht erover, zorg dat alle schoolkosten, doktersrekeningen enz.. ervan worden betaald. Wel hou ik al de ticketjes en rekeningen bij voor als er twijfels zijn bij de tegenpartij zodat ik kan bewijzen dat ik er geen misbruik ervan maak.
Wij hebben twee kinderen.Elks zorgt en betaalt voor 1 kind de volledige gardarobe. Schoolkledij ( sportgerief en sportschoenen) ,uniformen voor sportverenigingen ,worden betaalt van de kindrekening. Alsook zakgeld en GSM-abonnementen. (Kinderen zijn 12 en 15 jaar).
Eigenlijk wilde we hun kledij ook van de kindrekening betalen, elk kind een bedrag op hun zichtrekening per maand. Maar dan zou de kindrekening te vlug leeg zijn, zeker in de maanden sept. okt. en lente.( winterkledij + zomerkledij + schoolboeken).
Dus proberen we het zo eens.

Veel succes, groetjes,
Prinsesje

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”