In strafdossier?

evgoeth
Topic Starter

In strafdossier?

#1 , 22 apr 2014 17:07

't is een lang verhaal maar probeer het zo kort mogelijk te houden.

19 jaar - ziet oude vriend X terug - gemeenschappelijke interesse maar meer toenadering van zijn kant- gast heeft echter wel vriendin (weet ik op dat moment niet) - zoekt toenadering maar niks gebeurt - vriendin veinst ontvoering en beweert dat ik erachter zit met medewerking van mijn broer (op dat moment 16 jaar).

nadien zien we elkaar terug (ik en X) - hij toont opnieuw interesse maar wederom gebeurt er niks - weer gaat vriendin bij politie langs - weer kan ik langskomen om info te verschaffen.

Vriendinn van X stond gekend als licht ontvlambaar, extreem jaloers en zeer vindingrijk om mannen aan zich te binden, in dit geval 3 kinderen uit 3 relaties, het laatste kind met X, enkele jaren na deze voorvallen.

We zijn ondertussen 14 jaar verder. Ik heb een verloofde en 3 kinderen. Hij is nog steeds samen met haar maar volgens insiders niet gelukkig, maar daar gaat het niet om.

Wat zijn de kansen dat er over deze zaak dingen terug te vinden zijn in mijn strafdossier, of in dat van mijn broer?

Het was overduidelijk dat de poging tot ontvoering echt van de pot gerukt was, maar we hebben wel documenten moeten tekenen en mijn broer hebben ze serieus op de rooster gelegd.

Ik heb al wel bewijzen van goed gedrag e.d. gekregen waar niks op staat, maar ik zou het erg vinden moest dit aan onze blijven kleven omdat een bezitterig mens er niet tegen kan dat haar vriend met een ander praat ...

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
ddanck
Contacteer: Website

#2 , 22 apr 2014 21:28

Beste

Vermoedelijk bedoelt u strafregister in plaats van strafdossier.

Op uw strafregister komen enkel uw strafrechtelijke veroordelingen. Bent u niet veroordeeld, dan wordt er dus ook niets vermeld in het strafregister.

Daarentegen houdt de politie jammer genoeg wel een Algemene Nationale Gegevensbank bij waarin niet alleen veroordeling, maar ook klachten, oproepen e.d. worden bijgehouden. Deze zijn wel gelinkt aan uw naam, maar niet openbaar raadpleegbaar.
Gratis je verkeersboete berekenen - www.overtreding.be
Verzoekschrift eerherstel - www.eerherstel.be
Hoeveel loonbeslag kan er bij jou gelegd worden? www.beslagcalculator.be

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#3 , 23 apr 2014 00:00

Feiten als minderjarige zo wie zo al uit systeem wegens laat me nu maar stellen als minderjarige geen straffen maar maatregelen.
Voor de meerderjarigen 'kan' er inderdaad een link zijn in ANG maar evengoed kan iets hoger in het systeem u als 'dader' terug losgekoppeld zijn geweest.
Kan dus zijn dat u initieel bij politie bent terechtgekomen als 'vermoedelijke dader' maar dat het verdere onderzoek al duidelijk was dat er niets aan de hand is/was .. dan staat alleen de dame in systeem voor valse aangifte.
PS voor aangiftes voor valse ontvoeringen kan men bij politie ( en parket) niet lachen.
Als daar bepaalde acties door politie zijn genomen kunnen die 'kosten' aardig oplopen.

Reclame

evgoeth
Topic Starter

#4 , 29 apr 2014 17:00

Of zij daarvoor vervolgd is, dat weet ik niet. Denk ik eerlijk gezegd niet.

De agenten 'van wacht' leken de situatie serieus te nemen, mijn broer is dan als onwetende 16-jarige zwaar op de rooster gelegd, evenals heel wat van mijn vrienden die er die avond bij waren.

De lokale agenten, die haar reeds kenden, hebben toen enkel tegen mij gezegd dat ze reeds gekend was omwille van gelijkaardige feiten. Maar meer dan dat ook niet.

Ik maak me meer zorgen om mijn broer dan mezelf, ik was zogezegd het 'brein' en hij de 'uitvoerder'. Terwijl het onschuldig was en zij gewoon bezitterig was. Mijn broer is een brave man, maar zoiets zou toch niet mogen?

We wonen nog altijd in hetzelfde dorp, en elke keer ze me ziet kijkt ze zelfvoldaan. Dan heb ik zin om een lap op hare smoel te geven voor wat ze gedaan heeft maar dat maakt toch niks uit. Wel jammer dat ik zo een kameraad kwijt ben geraakt.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#5 , 29 apr 2014 21:19

De feiten zijn dus al 14 jaar geleden gebeurd?

Terug naar “Andere”