DKV Hospitalisatie verzekering

Lisa_
Topic Starter
Berichten: 26

DKV Hospitalisatie verzekering

#1 , 05 mar 2014 21:10

Beste

Ik was al sinds enkele jaren aangesloten bij DKV voor een hospitalisatieverzekering.

Eind maart vorig jaar ben ik bevallen van ons 2de kindje. Plots kreeg ik de ziekenhuisfactuur voorgeschoteld twv 1141 euro. Door heel wat problemen bleek dat mijn polis al een tijdje niet betaalt was, zonder mijn medeweten.

Bij verder informeren liet DKV mij weten dat mijn polis op 01/05/2013 beëindigd was wegens wanbetaling vd polis voor de periode 01/02/2012 tot 01/05/2013. Het dossier werd overgemaakt aan hun raadsman om de achterstallige premies op te eisen via gerechtelijke weg.

Blijkt dat de factuur van het ziekenhuis aan mij is gericht omdat er geen melding via Medi-card was gebeurd. Aangezien mijn opname nog viel binnen de periode waarin ik verzekerd was, mocht ik de kosten met vermelding van mijn polisnummer aan DKV doorsturen. Deze zou uitbetaald worden op mijn rekening en ik moest het ziekenhuis vergoeden. Ik heb verschillende keren navraag gedaan wanneer ik mijn geld zou terug zien. "Het zou zo snel mogelijk behandeld worden". Tot op heden heb ik nog steeds geen geld gezien, noch enige reactie of contact met DKV!

Ik heb van al hetgeen ik hierboven vertel, alles bijna kunnen kopiëren uit mails van DKV zelf. Maar toch krijg ik niets terug!

Alsook heb ik vd periode van 1/02/2012 tem 1/05/2013 al mijn achterstallige polis moeten betalen aan een gerechtsdeurwaarder. Ik heb dit onmiddellijk betaalt, maar volgens mijn weten is een hospitalisatieverzekering toch nog altijd niet verplicht? Ik moest er toen beter bij stil gestaan hebben, maar kon men dit zomaar eisen om te betalen???

Kan iemand mij aub hulp bieden, kan ik nog stappen ondernemen om mijn geld terug te eisen of sta ik machteloos?

Het zou mij enorm helpen!

Mvg

Lisa

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#2 , 05 mar 2014 21:42

Als u een polis afsluit is dat een kontrakt. Daarom zijn de premies steeds opeisbaar (tot u het kontrakt op correcte wijze opzegt).
Laatst gewijzigd door roharro op 19 mar 2014 22:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Johnie230
Berichten: 1

#3 , 07 mar 2014 10:23

Wat zijn de premies?

Reclame

Lisa_
Topic Starter
Berichten: 26

#4 , 10 mar 2014 20:03

Ik begrijp het ook niet... Er is inderdaad sprake van (ongewilde) contractbreuk. Maar ik heb alles achterstallig schulden nagedragen, en toch krijg ik toch steeds geen terugbetaling!
Het gaat toch om een factuurbedrag van ong 1200 euro

Lisa_
Topic Starter
Berichten: 26

#5 , 19 mar 2014 20:06

iemand?

Lanox
Berichten: 3525
Juridisch actief: Nee

#6 , 19 mar 2014 20:54

Heeft de verzekering formeel laten weten dat ze niet over gaan tot uitbetaling? Of wordt er gewoon getalmd?

Lisa_
Topic Starter
Berichten: 26

#7 , 28 mar 2014 16:49

Laatste bericht van DKV was dat ze mijn kosten/factuur goed ontvangen hadden en deze zo snel mogelijk zouden behandelen. (mail 30/08)

bartvdv
Berichten: 1911

#8 , 28 mar 2014 17:35

Ik heb zelf ook een DKV-verzekering. Tenzij ik mij vergis, wordt bij niet-betaling de verzekering stopgezet en de resterende uitstaande bedragen opgevraagd. Het is niet omdat je de achterstallige bedragen hebt betaald, dat je verzekering ineens wel weer begint te lopen. M.a.w. je hebt gewoonweg geen verzekering meer.

Terug naar “Algemeen”