Een onderneming starten in buitenland maar werken in belgie

Alnedru
Topic Starter
Berichten: 5

Een onderneming starten in buitenland maar werken in belgie

#1 , 03 jan 2014 11:29

Ik heb een vraag ivm starten van onderneming in het buitenland.

Wij gaan effe opzij zetten alle moeilijkheden wat betreft de andere cultuur, taal, rechten en plichten van de andere land, maar ik ben meer geinteresseerd of het mogelijk is?

Stel voor ik open een onderneming ergens buiten de europa, op een of andere manier zal het lukken en ik zal de onderneming kunnen registreren. Nu ik ben geregistreerd als een zelfstandige in X land, ik heb de ondernemingsnummbe en btw nummer. En ik heb een zichtrekening bij de bank natuurlijk.

Ik ga als freelance werken bij een bedrijf die in Belgie is gevestigd. Elke maand gaan zij mij dus geld storten naar de zichtrekening van de bank in land X. Ik veronderstel dat ik de belastingen in de land X moeten betalen en niet in Belgie correct? Zal ik hier in Belgie problemen hebben of niet?

Hier zijn de vragen dus:
- Zal ik geen problemen hebben om met belgische staat?
- Zal de bedrijf geen moeilijkheden hebben om geld over te schrijven naar de bank buiten eurozone?
- Zal ik dan geen problemen hebben om geld terug over te schrijven naar belgie? Vooral wat betreft de munteenheid wisseling?
- Wat andere moeilijkheden kunnen er zijn?

Dank u

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12828

#2 , 03 jan 2014 11:38

Maar wat hebt u dan in het buitenland? Domicilie? Vaste inrichting? Klanten? Als er daar werkelijk niets is, gaan ze dat waarschijnlijk nooit toestaan.

Alnedru
Topic Starter
Berichten: 5

#3 , 03 jan 2014 11:41