afbraak buurhuizen

yvonna
Topic Starter

afbraak buurhuizen

#1 , 21 dec 2013 06:51

Ik heb hier raad gevraagd voor familie, maar ikzelf ben iets te verwachten waarbij ik feitelijk nog meer raad voor zou willen vragen.
Ik woon in een oud rijhuis en naast mij zijn er enkele huizen die nog van een maatschappij zijn.Nu verneem ik dat er drie huizen naast mij zullen afgebroken worden en nieuwe huizen zullen gebouwd worden.
Ik vrees dus dat ik bij de afbraak misschien erge schade zal lijden en ben zelfs bang dat mijn huis zou kunnen mee in de vernieling gaan ?????
Wat kan ik doen of waar moet ik zijn om mezelf te beschermen dat er moet voor de veiligheid van mijn huis en van mij moet waarborg zijn ?

Dank en groetjes Yvonna

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Juridisch actief: Nee

#2 , 21 dec 2013 11:54

Het enige wat je kan doen is een bezwaarschrift indienen bij de gemeente, als het hiervoor al niet te laat is. Maar de door u aangehaalde mogelijke problemen zullen de bouw niet kunnen stopzetten.
VOOR aanvang van de werken kan je de aannemer vragen een plaatsbeschrijving op te maken van uw woning, zodat later iedere schade t.o.v. de aannemer kan worden bewezen.
En verder kan je alleen maar afwachten, en hopen dat het een goede en gewetensvolle aannemer is.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#3 , 21 dec 2013 13:36

Plaatsbeschrijving wel in gezelschap van een expert aangesteld door uw verzekering.

Reclame

yvonna
Topic Starter

#4 , 21 dec 2013 16:04

Mava en franciscus beiden bedankt.

Yvonna

Terug naar “Burgerlijke Aansprakelijkheid”