Kreeg onlangs de afrekening van elektriciteit van het leegstaand huis van mijn moeder. Ik betaalde elke 3 maand 90€ als voorschot en had uiteindelijk een verbruik van 496kWh per jaar. Vermits dit de helft was van het vorige jaar was ik ervan overtuigd een deel van de voorschotten terug te krijgen.
Nu blijkt dat ik nog 10,68€ moet bijbetalen. Bij nazicht blijkt dat er een 125€ zonder BTW aangerekend worden onder "correctie distributiekosten" voor een verbruik van2683kWh (kan dus niet van vorig jaar zijn want toen waren distributiekosten aangerekend voor het reëel verbruik van 1063kWh.
Telefonisch contact naar X: zij verwijzen mij door naar de netbeheerder. Mailtje gestuurd met de vraag over welke periode deze "correctie distributiekosten" gaat. Mailtje terug met details van distributiekosten, transportkosten en heffingen maar geen antwoord op mijn vraag. Telefoontje naar netbeheerder: sturen mij terug naar X en krijg ook nog een site-adres van de ombudsmanenergie.be om klacht neer te leggen. Terug naar X gebeld en nu moeten zij eerst facturatiedienst contacteren om het uit te zoeken. Heeft iemand hetzelfde probleem??? Hoeveel jaren kunnen ze terug gaan om die fout (als het al een fout zou zijn en ze het inderdaad enkele jaren geleden vergeten te faktureren hebben) te herstellen??