Bedrijf overgenomen

indurdaan
Topic Starter

Bedrijf overgenomen

#1 , 28 okt 2013 09:53

Een bedrijf die zich bezighouden met verkoop/herstellen van verwarmingsketels was ons nog een onderhoud en attest verschuldigd dat op voorhand al betaald werd bij een spoedinterventie. Nu zij hebben zeer lang de boot afgehouden om deze keuring te komen uitvoeren door telkens een afspraak te maken en dan niet te komen opdagen. Na geruime tijd kwam er geen reactie meer.

Het bedrijf blijkt nu overgenomen te zijn. Ze hebben zelfde naam maar wel ander adres. Weet niet of ze zelfde BTW nummer hebben.

Vraag is dus:zijn de overnemers mij dit nog verschuldigd of niet? Hoe en waar kan ik hiervoor terecht? Het gaat hier over 130 euro. Best wel een groot bedrag.

Hopelijk kan iemand me meer info verschaffen en/of in de juiste richting duwen.

PS Ik heb reeds een aangetekend schrijven gestuurd maar werd nooit opgehaald. Verder heb ik nog klacht gaan neerleggen bij politie maar die zeiden me dat dat niets ging uithalen. (fijn rechtssysteem).

Heb ook contact gehad met de nieuwe eigenaar. Ze gingen het bekijken en me terugbellen maar......

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
j.demoor

#2 , 30 okt 2013 08:11

‘Het bedrijf bljjkt nu overgenomen te zijn‘ houdt in dat de overnemer de schulden en schuldvorderingen van het overgenomen bedrijf tot de zijne heeft gemaakt.

Onderzoek vooraf in de Kruispuntbank Ondernemingen of het overgenomen bedrijf nog ingeschreven is en of u het overnemende bedrijf daarin vindt . Zie daartoe: http://kbopub.economie.fgov.be/kbopub/z ... nform.html" onclick="window.open(this.href);return false;.
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

indurdaan
Topic Starter

#3 , 31 okt 2013 19:40

Ik kan ze daar beiden terugvinden. Ze hebben wel beiden een ander ondernemingsnummer. Wil dat dan zeggen dat het niet over een overname gaat en dat ik pech heb?

Ondernemingsnummer oude: 0426.669.049
Ondernemingsnummer nieuw: 0418.698.817

Vreemd is dat beiden de status 'actief' hebben maar in de gouden gids kan ik enkel van de nieuwe info terugvinden.
Verder valt het me op dat beide hun maatschappelijke zetel in dezelfde straat is. Wel ander huisnummer.

Wat ik vermoed is dat één van de kinderen het bedrijf heeft overgenomen van de vader of opnieuw heeft opgericht.

Geen idee hoe ik hier verder moet? Kan ik bij een ombudsdienst terecht of zijn er ergens plaatsen waar je gratis een juridisch consult kunt krijgen?

Alvast bedankt voor vorige reactie. Hopelijk met bovenstaande info kan iemand me definitief verder helpen.

Reclame

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#4 , 31 okt 2013 20:33

http://kbopub.economie.fgov.be/kbopub/z ... mExact=ALL" onclick="window.open(this.href);return false;

De ene is een vennootschap onder firma blijkbaar gesloten 5.2.85.
de andere een NV met laatste wijziging staatsblad 14.1.2013.

Ze staan evenmin geregistreerd op hetzelfde adres, wel dezelfde straat.

denlowie

#5 , 31 okt 2013 21:17

Het zijn twee maal de zelfde personen want ze hebben ook tweemaal de zelfde naam van uithangbord !!

"REROSAN" afkomstig van René en Roger say

Er is geen enkel van de twee failliet !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Franciscus

#6 , 31 okt 2013 21:19

En welke firma heeft de activiteit uitgevoerd ?

indurdaan
Topic Starter

#7 , 06 nov 2013 00:01

Wel op de werkbon staat het oude adres en de oude naam. Ik zie er geen ondernemingsnummer op staan. Ik merk wel op dat daar hetzelfde telefoonnr op staat als op de website van de nieuwe. Ook merk ik op dat de website en het e-mail adres hetzelfde zijn gebleven. Enkel het adres en/of ondernemingsnummer niet.

Verder kan ik ook op internet 3 adressen terugvinden.
Het oude: Provinciale steenweg 50, 2627, Schelle.
Het nieuwe: Koningin Astridlaan, 43 2550 Kontich
Maatschappelijke zetel: Scheihagenstraat 7, 2550 Kontich OF Scheihagenstraat 59, Stratenplan 2550 Kontich

Alle drie leiden naar zelfde website en tel. nr.

Welke constructie ze hebben weet ik niet maar alles lijkt er toch op dat het één pot nat is en dat ze me die werken nog verschuldigd zijn.
Probleem is dat ze via mail niet reageren. Het aangetekend schrijven dat ik naar het nieuwe adres heb gestuurd is niet opgehaald.

Ik weet dus niet hoe ik hen kan dwingen hun verplichtingen na te komen. Op politiekantoor zeiden ze dat ik wel een P.V. kon laten opmaken maar dat dat wss niets zou uitmaken.
Mss moet ik het alsnog doen maar mss is er een beter alternatief? Advocaat lijkt me te duur voor 130 euro.

Misschien kan ik aangetekend schrijven sturen naar oud adres maar gaat ook niet opgehaald worden vrees ik.
Vredegerecht lijkt me ook niet de juiste weg.

Iemand suggesties?

Probleem is dat via het KBO beiden een ander ondernemingsnummer hebben, er geen werkelijk adres op staat en op mijn werkbon geen ondernemingsnummer.

denlowie

#8 , 06 nov 2013 09:15

van deze twee ondernemingsnummers bestaat er maar één meer en dit is het 0426.669.049 dit was vroeger 1984 tot 2004 een BVBA en is in 2004 een NV geworden.
De maatschappelijke zetel is sinds dit jaar in de scheihagenstraat nr 7.
Het goedkoopst zal de vrederechter zijn voor 180€, en als ik hun laatste jaarrekening(31/12/2012) zie zou ik er toch niet veel kosten aan maken.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Terug naar “Consumenten Koop”