RUP

RUP

Ingrid.S
Topic Starter

RUP

#1 , 25 okt 2013 19:42

Wij kochten ongeveer 2 jaar geleden een bouwgrond van 7.5 are. In de bestemmingsvoorschriften onder nevenbestemming staat letterlijk beschreven:

Op elk perceel kan naast een ééngezinswoning tevens een meergezinswoning worden toegelaten waarbij het aantal wooneenheden beperkt blijft tot twee.

In de advertenties van de landmeter, navraag op gemeente,... werd bevestigd dat dus op elk perceel gekozen kan worden voor een ééngezinswoning of 2 appartementen. Nu krijg ik een paar dagen geleden een brief in de bus van de gemeente. Door het ruimtelijk uitvoeringsplan zullen de bouwvoorschriften die nu gelden, gewijzigd worden naar de voorschriften van het uitvoeringsplan. Mijn buurvrouwen (zelfde voorschriften en aanliggend perceel) waarvan 1 al een aanvraag heeft ingediend tot de bouw van 2 appartementen, zijn hun gaan bevragen op de gemeente. Besluit zou zijn dat er enkel nog ééngezinswoningen gebouwd mogen worden op deze verkaveling.

Mijn vraag; kunnen ze de bouwvoorschriften zomaar veranderen na aankoop? Zoja, kan ik hiertegen beroep aantekenen of is dit een verloren zaak?
De brief van de gemeente werd niet aangetekend verzonden.

Alvast bedankt,

Ingrid

Reclame

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding