Wat moet ik doen ? Ingebrekestelling ?

aboelen
Topic Starter

Wat moet ik doen ? Ingebrekestelling ?

#1 , 11 okt 2013 10:08

Beste,
Vorig jaar hebben wij een krediet aangevraagd bij zo'n bedrijf dat alle dagen reklame van zich maakt. De som werd op onze rekening gestort maar door een of andre redenen bij hun is dit op een verkeerdelijke rekening van ons terechtgekomen dat voor een bedrag in het rood stond en ook was afgesloten.
Ik heb dit aan hun medegedeeld en mij werd vriendelijk aan de telefoon medegedeeld dat zij een manier hadden om dat geld terug te vorderen. Uiteindelijk werd ons een nieuwe som nu op de juiste rekening gestort. Wij hoorden er niets meer van en gingen ervan uit dat alles in orde was.
Maar tot onze verbazing kregen wij eind april een aangetekende brief met een ingebrekestelling van dit bedrag met als vermelding "art 1235 van het Burgerlijk Wetboek ; hetgeen betaald is zonder verschuldigd te zijn, kan worden teruggevorderd. Dienovereenkomstig bent u ons het volledige bedrag verschuldigd die u onrechtmatig werd gestort".
Na een langdurige onderzoeking van die afgesloten rekening hebben wij inderdaad deze som teruggevonden.
Na ettelijke telefoons, waarin ik gewoonweg werd uitgescholden, hebben wij een mondeling akkoord bereikt van een bepaalde som per maand af te betalen Wat blijkt nu dat wij inderdaad door hun fout telkens worden beledigd alsook dreigbrieven en ook dreigtelefoons van hun krijgen.
Ik kan moeilijk deze som iedere maand waar maken daar ik maar van een ziekte uitkering moet leven.
Mijn vraag : hebben zij zomaar het recht ons in gebreke hiervoor te stellen.
En wat zijn mijn rechten van de consumentenrechten voor een eventuele bescherming ?
Met dank bij voorbaat
MVG
Abieboeboe

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 14 okt 2013 16:44

U hebt tweemaal de som gekregen als ik goed kan lezen.
Wat is dan het probleem om de som gestort op de afgesloten rekening terug te storten?

Of hebt u dat geld gebruikt om zaken af te betalen?

Trouwens hoe kwam die kredietfirma aan het rekeningnummer van een AFGESLOTEN rekening?

Reclame

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”