goede advocaat gezocht regio Diepenbeek/Hasselt, Limburg

Snufke
Topic Starter
Berichten: 1

goede advocaat gezocht regio Diepenbeek/Hasselt, Limburg

#1 , 08 okt 2013 20:33

Ik zoek een goede advocaat in de regio Diepenbeek/Hasselt.

Ik ben reeds een jaar met voorlopige maatregelen bezig met tweemaandelijkse evaluaties die me telkens een hoop geld kosten. Ik heb mijn huidige advocaat meermaals gevraagd de echtscheiding in te zetten maar dat gebeurt niet. Komt erbij dat deze MIJ tegenspreekt of mij helemaal niet verdedigt terwijl de tegenpartij erbij zit en mij onrealistische maatregelen oplegt. Komt erbij mijn dat huidige advocaat het dossier na een jaar nog steeds niet kent en telkens opnieuw bij elke afspraak moet vragen of we gehuwd waren en hoeveel we aan hypotheek moeten betalen. Na 10 maanden en 4 zittingen op de rechtbank mag je dat toch weten lijkt me.

Vandaar de vraag of hier iemand een goede advocaat kent die vlot ter taal is en de tegenpartij van antwoord kan dienen. Mijn ex dreigt erop los en in de rechtbank hangt hij de zorgzame vader en liefhebbende echtgenoot uit. En ik krijg alle maatregelen in mijn nadeel opgelegd en mijn advocaat doet niks.

Alvast bedankt.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Simbad
Berichten: 37

#2 , 11 okt 2013 16:16

Eerste en vooral : het gerechtelijk milieu houdt niet van rechtzoekenden die veranderen van advocaat. Je wordt dan immers aanzien als iemand die 'onwillig' is. Anderzijds heb je het volledig recht je te ontrekken aan de grillen van een onbekwame advocaat.

Als je toch een andere advocaat wil zoeken, ga dan naar http://advocaat.dmenp.be/ZoekAdvocaat.aspx. Je vind er de mailadressen van de advocaten in jouw buurt. Schrijf een omstandige mail met de problemen die je hebt. Reageer niet meteen op advocaten die niet reageren op je mail, maar enkel je uitnodigen voor een gesprek. Zij hopen hiermee een consultatie te versieren, zonder je garanties te willen geven. Als een advocaat bewijst de moeite gedaan te hebben om jouw probleem te analyseren, heb je toch al een zeker houvast. Maar zekerheden in dit milieu zijn zo goed als onbestaande, ook al bestaan er welomlijnde wetten die jouw standpunt kunnen bevestigen. Als je dan met een advocaat in zee gaat, vraag hem duidelijk op welke wetten hij zijn standpunt baseert.

Mij lijkt het hier dat er reeds tussen jouw advocaat en die van de tegenpartij afspraken werden gemaakt wie de zaak mag winnen. Ik vrees dat het dus moeilijk zal worden een 'goede' advocaat te vinden.
11 jaar vechtscheiding en het einde is nog niet in zicht
Meer dan 110 advocaten gecontacteerd
6 rechters hebben een uitspraak gedaan. 5 vonden het niet eens de moeite mijn argumenten te argumenteren
Conclusie ? Lees mijn posts

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”