op donderdag 5 september krijg ik een ongeval met mij wagen, linksvoor is hier volledig beschadigd en tegenpartij is in fout gesteld
die zelfde dag breng ik de wagen binnen bij een carroserie bedrijf in genk, op vrijdag 6 september komt de expert al langs
op maandag 14 september kan ik de wagen terug halen en ik ga om 18h vlak voor sluitingstijd de wagen halen en doe een inspectie van de schade kant, dit is ok en ik rij naar huis,
20 min later kom ik thuis aan en onmiddelijk spreekt de buurman mij aan op schade rechts achter op de bumper ter hoogte van het wiel, hier steekt zelfs een stuk stof uit van kleding, ik heb toen onmiddelijk gebelt met de carroserie bedrijf om dit te melden en ik moest de volgende dag terug gaan
daar vertelde ze doodleuk dat dit niet door hun kon gedaan zijn en dat ik niet kon bewijzen dat die schade er op voorhand niet was,
eens thuis heb ik aan de expert gevraagt voor de fotos die hij had genomen en ja hoor hij had close-ups van die kant waarop geen schade te zien is,
nadat de verzekering dit gemeld had aan de garage zeggen ze dat dit onderweg naar huis zal gebeurd zijn aangezien zij aan die kant niks hebben gedaan.
toen ik zei dat dit waarschijnlijk is gebeurt bij het uitlijnen van de wagen bij een ander bedrijf zeiden ze dat het niet kan omdat zij er altijd bij blijven kijken
de expert zegt dat de schade duidelijk niet van een accident kan zijn aangezien er een barst in de bumper is die ontstaan is doordat de bumper vanuit het wiel naar achter is getrokken en dat kan niet met een accident gebeuren (of u bumper is ervan af en wiel is beschadigt)
nu weigert de carroserie bedrijf de schade te herstellen
ik heb rechtsbijstand maar zij zeggen dat dit hier niet onder gaat vallen omdat ik zelf de garage heb aangesteld om de schade van het accident te herstellen
de verzekering heeft geprobeert te bemiddelen maar de garage wilt niks doen
wat kost het om dit via een gerechtelijke weg af te dwingen en is het voldoende dat ik kan bewijzen dat de schade er niet was toen de expert er was en 20 min nadat ik hem ben gaan halen wel, alsook dat ik geen accident heb gehad op de terug weg