Car policy

TS10
Topic Starter

Car policy

#1 , 01 okt 2013 23:23

Ik heb onlangs een ongeval gehad met mijn firmawagen (op weg naar mijn werk). Ik heb echter geen car policy. Het is dus discussie wie de herstelling zal betalen, ik of de werkgever. Kan mijn werkgever mijn verplichten de kosten te betalen ? Er zijn hierover geen afspraken gemaakt.

Alvast bedankt.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Juridisch actief: Ja

#2 , 02 okt 2013 05:16

hier staat dit duidelijk uitgelegd http://www.jobat.be/nl/artikels/moet-ik ... ijfswagen/" onclick="window.open(this.href);return false;

Gezien woon-werkverkeer, is schade door het privé-gebruik van de wagen dus volledig door jou te betalen.

Sirkii

#3 , 04 okt 2013 20:36

Wat JPV schrijft is natuurlijk correct (woon-werkverkeer = privé) doch ik kan mij bijna niet inbeelden dat je werkgeven géén omniumverzekering afgesloten heeft zodat jij enkel dient op te draaien voor de franchise (wat dan wel weer normaal is). Ik zou feestelijk bedanken voor een (jonge) bedrijfswagen zonder omnium alhoewel ik al méér dan 20 jaar ongevalvrij rondrij met m'n opeenvolgende bedrijfswagens.

Reclame

Terug naar “Andere”