Wanneer huur betalen?

Logi
Topic Starter

Wanneer huur betalen?

#1 , 01 okt 2013 19:57

Besten,

Ik ben zopas alleen gaan wonen en ben in het algemeen onervaren met bankzaken/rekeningen. Ik vraag mij af wanneer ik mijn huur precies moet betalen.. In mijn huurcontract staat het volgende:

"Maandelijkse basishuur van € xxx,xx, betaalbaar op de 1ste van iedere maand, door doorlopende opdracht en op voorhand op rekening xxxxxxxxx, tot nieuwe instructie."

Ik dacht dat het in orde was van een doorlopende opdracht te hebben met als uitvoeringsdatum de 1ste van iedere maand, maar dat klopt niet? Is het de bedoeling dat ik een aantal dagen op voorhand betaal zodat het geld ten laatste op de 1ste van iedere maand op de rekening van de verhuurder staat?

Waarschijnlijk een onnozele vraag :)

Bedankt voor uw tijd!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
zertyx
Juridisch actief: Ja

#2 , 01 okt 2013 20:11

De verhuurder moet het huurgeld inderdaad op de eerste van elke maand op zijn rekening hebben staan.

Bij een binnenlandse overschrijving duurt dit tegenwoordig één werkdag, dacht ik. Bij twijfel in geval van doorlopende opdrachten zou ik de bank eens contacteren.

Logi
Topic Starter

#3 , 01 okt 2013 20:16

Bedankt voor uw antwoord! Ik heb mij dus blijkbaar vergist. Ik ga de doorlopende opdracht aanpassen naar de 25ste van de voorgaande maand, dan ben ik gerust..

Reclame

Terug naar “Huren”