Co-ouderschap - kinderrekening

KarenC
Topic Starter

Co-ouderschap - kinderrekening

#1 , 28 sep 2013 17:40

Ik heb co-ouderschap met 2 kinderen; jongens van 10 en 12. Van de kinderrekening wordt alles betaald, ook de kleren, die dan gemeenschappelijk zijn. Nu als mijn ex gaat winkelen voor nieuwe kleren worden er altijd schandalig hoge bedragen uitgegeven, de laatste keer werd er 500 euro uitgegeven. De vorige keren altijd 250 euro 300 euro. Er wordt ook altijd gewinkeld in kledingwinkels met merkkleding. En dit vind ik absoluut overbodig, de mannen ravotten nog graag, witte kleren krijg je niet meer proper, broeken en schoenen gaan ook altijd vlug kapot.
Het feit is dat er eigenlijk te veel geld staat op deze kinderrekening waardoor er ook zoveel kan uitgegeven worden. ik heb mijn ex daarover aangesproken, maar dan wordt er gezegd 'ga jij maar eens winkelen, dan weet je hoeveel het kost'. maar ik denk dat je toch iets goedkoper kan kopen en toch nog mooie kleding kan kopen. Er wordt ook altijd veel te veel gekocht, de vorige keer dat de mannen naar mij kwamen heb ik eens geteld, er waren 20 t-shirten mee, en dit per kind. Toch wordt er altijd maar meer en meer gekocht. ik zie ook nooit de rekening van deze aankopen, voor hetzelfde geld koopt mijn ex ook dingen die niet voor de kinderen bestemd zijn

Hoe kan ik dit het best oplossen? want mijn ex denkt volgens mij zo, de helft van dat geld is toch niet van mij, ik kan beter veel dure dingen kopen.
alvast bedankt

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
duma

#2 , 30 sep 2013 22:09

Niet werken met een kinderrekening en ieder zelf instaan voor de kledij. Dan koop je wat je zelf mooi vindt, hoeveel je wil en voor de prijs je wil en moeten de kinderen geen valies mee over en weer sleuren met alles in.

Sowieso rekeningen/facturen vragen van hetgeen eraf gaat.

alicem

#3 , 01 okt 2013 15:15

Staat hier niets over in het vonnis (of EOT) ? Is er niet bepaald welke uitgaven kunnen gebeuren vanuit de kindrekening ? Staat kleding daar bij ? Zoja, is dit fiscaal wel slim, maar dan moet je wel wederzijds vertrouwen hebben.
En in principe moet je inderdaad facturen en rekeningen moeten kunnen voorleggen. Maar dan moet er ook wel bepaald zijn in het vonnis of EOT wat er gebeurd als je niet akkoord gaat.
Als het kan, probeer te praten en een budget vast te leggen, dat in verhouding staat tot wat er binnenkomt op de kindrekening. Hou rekening dat er best ook kan gespaard worden voor onvoorziene uitgaven, en uitgaven later (studiekosten, etc.).

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”